נטורופתיה ורפואה טבעית

אוצר תפוחי האדמה: כך תאכלו אותם נכון

מהי הדרך הטובה ביותר לאכול תפוחי אדמה, איזה חלק בתפוחי האדמה הוא רעיל, ואיך הכי כדאי לשמור אותם?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יצא להם שם רע, אבל רובנו אוהבים לאכול תפוחי אדמה.

מבחינה בוטנית, תפוח אדמה הוא גבעול מעובה, ולא פרי. למעשה, תפוח האדמה מורכב בעיקר מעמילן. רוב המרכיבים המזינים נמצאים בעיקר בקליפה, שאותה לרוב מקלפים ומשליכים לפח.

תפוחי אדמה מקולפים, יחסית לירקות אחרים, עניים מאוד ברכיבים תזונתיים טובים. תפוח אדמה שבושל בקליפתו, לעומת זאת, מכיל ויטמין C, ויטמין B6, מגנזיום וכמות אשלגן גדולה מאוד.

כדאי לאכול תפוח אדמה לאחר שייצרנו בו "עמילן עמיד" - זה מפחית את התגובה הגליקמית, כלומר האכילה לא מעלה את הסוכר בדם בצורה חדה. כדי לייצר עמילן עמיד צריך לבשל את תפוחי האדמה ולקרר אותם במקרר, לאחר מכן להוציא מהמקרר עד שיגיעו לטמפרטורת החדר, ורק אז לאכול. כך נוריד את הערך הסוכרי שבהם.

חשוב לשלב בארוחה מעט שומן או חלבון, עדיף צמחי, כדי למתן את קפיצות הסוכר.

חשוב לדעת שתפוחי אדמה שנחשפים לאור מתחילים לנבוט ולייצר את הצבע הירוק – כלורופיל, שבו הם משתמשים כדי לצמוח. הם כבר מתחילים מחדש את הצמיחה, ולכן מתחיל בתוכם ייצור מוגבר של חומר שנקרא סולנין. הסולנין מגביר את העמידות של הצמחים מפני מזיקים ומחלות. הוא נמצא בתפוחי אדמה שלא הגיעו לבשלות שלהם. עבור בעלי חיים ובני אדם, הסולנין הוא רעל.

הסולנין עלול לגרום לתסמינים שונים כמו כאבי בטן וכאבי ראש, להגביר דלקתיות בגוף ולהזיק במיוחד לסובלים מדלקות מפרקים.

כדי לא להגיע למצב שתפוחי אדמה מתחילים לנבוט, מומלץ לאחסן אותם במקום חשוך ומאוורר.

בעת טיגון או צליה בחום גבוה נוצרת תגובה כימית שגורמת לייצור חומר רעיל ומזיק שנקרא אקרילאמיד. הוא נוצר גם בזמן בישול ממושך. גם קירור תפוחי אדמה גורם לתגובה כימית כאשר מטגנים אותם זמן קצר לאחר הוצאה מהמקרר. לכן לא מומלץ לאחסן תפוחי אדמה במקרר לפני הבישול.

הדרך המועדפת והטובה ביותר היא בישול תפוחי אדמה בקליפתם במים, שם הטמפרטורה לא עולה על 100 מעלות צלזיוס ולא נוצרות תגובות כימיות מזיקות. לאחר מכן אפייה. מומלץ לעטוף את התבנית בצורה אטומה, כדי שהחום לא יבוא במגע ישיר עם תפוחי האדמה.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:תפוח אדמהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה