פעילות הידברות

"איתן גילה בבעתה שהכובע ששינה את חייו – נעלם. מה יעשה עכשיו?"

לראשונה בחייו האפורים, המזל האיר לאיתן פנים, וכעת ללא הכובע – איך יצליח? הרב ד"ר יעקב ארנברג בסיפור עם מסר מעצים לזוגיות שמחה ולחיים שמחים

  • י"א טבת התשפ"ג
(איור: shutterstock)(איור: shutterstock)
אא

יש לא מעט קשיים בזוגיות. אף אחד מאתנו לא מכיר זוג שהכל הולך לו חלק, וששלום הבית שלו מוכן על מגש של כסף. איך אפשר לצלוח את העולם הזה בשלום כאשר מכל עבר רק משמיעים לנו את האמירה: "תחשוב טוב – יהיה טוב", ובפועל זה פשוט קשה?
במסגרת שיתוף פעולה של בית הידברות והרב ד"ר יעקב ארנברג, ראש מכון ארנברג, שבו נפתחים כעת קורסי הכשרה לייעוץ נישואין, משיב הרב על השאלה, ומספר על מעשה שקרה בארה"ב, (חלק מהפרטים שונו), שממחיש לכולנו את החשיבות של חשיבה חיובית. אמנם במעשה לא מסופר על עניין של זוגיות ושלום בית, אך בהחלט ניתן ללמוד ממנו כמעט על כל דבר ועניין בחיים, כפי שמספר הרב: "ידוע לכל כי רוב הבעיות נפתרות כאשר מנתחים את המצב מנקודת מבט של אמונה, ומיישמים כלים לחשיבה חיובית. גיבור המעשה הוא איתן, שגר עם אביו בדירה קטנה בברוקלין, ניו יורק. איתן נחשב לבחור ממוצע, שעבר כפקיד זוטר בחברה גדולה, וחייו היו אפורים, שגרתיים ומשעממים. היו אנשים בעבודתו, מהמעטים ששמו לב לקיומו, שהרגישו אף הם עד כמה איתן הוא אדם אפור ומשעמם - עד לאותו בוקר ששינה את חייו.

(איור: shutterstock)(איור: shutterstock)

 

"אבא! תראה את האיש עם הכובע המיוחד הזה!"

בוקר אחד, בדרכו לעבודה, ראה איתן חנות כובעים חדשה שנפתחה ברחוב. זיק סקרנות ושובבות, מאלה שהופיעו בעיניו כשהיה ילד מלא חיים, נעור בו פתאום, והוא צעד אל תוך החנות. איתן הסתובב בחנות ומדד בביישנות כמה כובעים, עד שעינו צדה בקצה המדף העליון כובע שמשך את תשומת לבו. הוא חבש את הכובע לראשו. הכובע הלם אותו! הראשון ששם לב לכך היה ילד קטן שהיה שם בחנות עם אביו: הוא משך בשרוול חולצתו של אביו ולחש לו: "אבא, אבא, תראה את האיש עם הכובע המיוחד הזה!". האב עצר, התבונן וקרא בחיוך: "אדוני, הכובע הזה ממש הולם אותך באופן יוצא דופן". קונה נוסף שמע את הערת האב, הביט גם הוא באיתן, ואמר לו: "ידידי הצעיר, הכובע הזה ממש מאיר את פניך!".

איתן ניגש למראה, הביט בדמותו המשתקפת, ולראשונה בחייו הבוגרים הוא אהב את מראהו. אור ניצת בעיניו. בחיוך על פניו, הוא ניגש לדלפק. הקופאי העביר את הכובע בקופה, איתן שילם ויצא בחופזה מהחנות. איזו הרגשה! בחוץ נגלה בפניו עולם נפלא: לפני כן, הוא לא שם לב עד כמה הפרחים באדניות הרחוב צבעוניים ומלאי חיים, האוויר הקריר היה רענן, וקולות המכוניות והמולת האנשים נשמעו לו הרמוניים כמו מוסיקה נעימה. איתן הלך כמרחף, ושיר התרונן בלבו. כשהגיע לבניין המשרדים, פתח עבורו השוער את הדלת, וברך אותו בבוקר טוב. הוא לא התייחס אליו מעולם לפני כן.

 

הירשמו לקורסי ההכשרה המקצועית בתחום הייעוץ וההדרכה לבית היהודי של הידברות בהנחיית הרב ד"ר יעקב ארנברג, ורכשו מקצוע מבוקש ורווחי עם הסמכה מבית הידברות כולל תעודה מוכרת של מכון ארנברג.

בואו ליום הפתוח. לחצו כאן או התקשרו 073-222-1300

 

מנהל המחלקה החליט פתאום להזמין את איתן למסעדה טובה

מפתיע לא פחות היה יחס האנשים במעלית אליו. הם בירכו אותו בבוקר טוב, שאלו אותו לאיזו קומה הוא צריך, ובחיוך לחצו עבורו על כפתור הקומה. כשהגיע לקומה, עובדי הקומה האירו לו פנים, כאילו הבחינו בו בפעם הראשונה, והחמיאו לו עד כמה טוב הוא נראה. מנהל המחלקה הגיע בזמן הפסקת הצהריים, והחליט להזמין את איתן לארוחה במסעדה טובה, כי הוא לא שוחח איתו לגבי הרגשתו בעבודה מזמן. יום העבודה הקסום הזה הסתיים, ואיתן שינה ממנהגו, וחזר הביתה במונית. הוא לא הספיק להרים את ידו, וכבר שתי מוניות נעצרו. איתן בחר לעצמו מונית, התיישב בספסל האחורי וחשב על יומו הנפלא שהשתנה לטובה בזכות כובע הקסמים שקנה.

כשהגיע הביתה, הוא חיכה בציפייה לפתיחת הדלת, ואביו קידמו בברכה: "בני", אמר בהפתעה, "כמה טוב אתה נראה. יש לך אור בעיניים, כמו בימים שהיית ילד קטן". "כן, אבא:, השיב איתן. "זה הכל בזכות הכובע, אתה רואה?". "על מה אתה מדבר, איתן? אני לא רואה כאן שום כובע".

(איור: shutterstock)(איור: shutterstock)


היכן נמצא הכובע? מסר חשוב לחיים

איתן הניח ידו על ראשו בבעתה, וגילה דבר נורא: הכובע ששינה את חייו לא היה על ראשו. הוא התמוטט על הספה, והחל משחזר בבהלה את יומו, צעד אחר צעד. היכן הוא איבד את הכובע? הוא לא זכר שהוא הוריד אותו במונית, הוא לא זכר שהוריד אותו במסעדה, גם לא במשרד, במעלית או ברחוב. איתן שחזר את כניסתו לחנות, ואז הוא נזכר: הוא השאיר את הכובד ליד הקופה כשהוציא את ארנקו לשלם עליו. הכובע נשכח בחנות! הכל היה בראש שלו!

הרב ארנברג מביא כאן את מוסר ההשכל: "אכן, הכל בראש שלנו. כשנחשוב חיובי, יהיה חיובי. הקב"ה נתן לנו כוח לשנות את המציאות בכוח המחשבה, בכוח הדמיון החיובי, בכוח לימוד הזכות, כמופיע בתורת “אזמרה” של רבי נחמן מברסלב. המאמר מדבר על לימוד זכות על כל מה שקיים, על הזולת, על המשפחה על הזוגיות, והכי חשוב בעיקר על עצמי. כשלומדים ללמד זכות על עצמנו, ממילא מקבלים כח לראות את העולם באור אחר וללמד זכות, והדבר בא בבחינת 'אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו'. נְתַרְגֵּל ונִתְרַגֵּל לדון את המציאות בעיניים חיוביות, ואז, כבמטה קסם, כל קושי הופך לאתגר, וכל אכזבה הופכת למנוף לעלייה. בכוחנו לגרום למציאות שתשתנה, אם נרצה באמת, וכך, לאחר שנלמד את הנושא כלימוד חובה, נחשוב טוב, ובהכרח יהיה טוב".

הירשמו לקורסי ההכשרה המקצועית בתחום הייעוץ וההדרכה לבית היהודי של הידברות בהנחיית הרב ד"ר יעקב ארנברג, ורכשו מקצוע מבוקש ורווחי עם הסמכה מבית הידברות כולל תעודה מוכרת של מכון ארנברג.

בואו ליום הפתוח. לחצו כאן או התקשרו 073-222-1300

תגיות:שלום ביתזוגיותהתמודדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה