חדשות בארץ

הצעד הראשון של הממשלה: השר מיכאל מלכיאלי חתם על דחיית רפורמת הכשרות של מתן כהנא

השר לשירותי דת, מיכאל מלכיאלי, חתם על צו המורה על דחיית כניסתה לתוקף של רפורמת הכשרות של קודמו בתפקיד, מתן כהנא, בחצי שנה: "הרפורמה לא הביאה לכשרות, אלא להיפך"

  • ה' טבת התשפ"ג
מלכיאלי (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)מלכיאלי (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

מיד לאחר השבעתו לשר לשירותי דת, הגיע הערב (חמישי) ח"כ מיכאל מלכיאלי ללשכתו של הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית, הראשון לציון הגר"י יוסף, וחתם על צו המורה על דחיית כניסתה לתוקף בחצי שנה של רפורמת הכשרות שחוקקה על ידי השר היוצא מתן כהנא.

כזכור, ממשלת בנט-לפיד חוקקה את רפורמת הכשרות למרות התנגדותם של הרבנים הראשיים ושל מועצת הרבנות הראשית, שהתריעו על כשלים רבים ברפורמה ועל פגיעה בכשרות. בהסכמים הקואליציוניים שנחתמו על ידי הקואליציה הנכנסת, סוכם על ביטולה של הרפורמה באופן מלא וחקיקת חוק כשרות לביטול יחסי משגיח מושגח בתיאום עם הרבנות הראשית לישראל.

הגר"י יוסף בירך את השר מלכיאלי ואיחל לו הצלחה בתפקידו: "צריך לשמור משמרת היהדות והמסורת בארץ ישראל, אנחנו מדינה יהודית וצריך לזרז את כל הדברים שצריכים תיקון, לזרז ולתקן את זה. בראש ובראשונה, נאבקנו בשנה וחצי האחרונה בעניין הגיור ובעניין הכשרות בפרצות החמורות של הכשרות. מיד עם הכניסה שלך לתפקיד צריך לטפל בזה ולעצור את הדבר הזה של הכשרות, שכל רב עיר יוכל לתת כשרות ולבחור את המשגיחים הראויים ולא כל אחד יכול לשמש כמשגיח של כשרות, ואדרבה תשבו ותקימו את הוועדה ולשפר את הנושא של משגיח מושגח, כדי שיהיה כשרות שכל אחד יכול לאכול על הצד הטוב ביותר".

הרב הוסיף כי "רוב המדינה שומרים כשרות ורוצים לאכול כשר ולא רוצים לאכול ספקות או נבלות וטריפות, חס ושלום, ולכן תטפל בזה בראש ובראשונה. בנוסף, צריך לטפל בנושא של מינוי רבני ערים. איך אפשר להשאיר עיר בלי רב עיר, שנים על גבי שנים יש ערים שאין רבני ערים. תחזקו את הדבר הזה ותפעלו למנות רבני ערים".

השר מלכיאלי אמר: "היה קשה לראות בשנה וחצי האחרונה את הרפורמה שהממשלה קידמה, וכמו שמרן אמר, בסוף זה לא הביא לכשרות אלא להיפך הכשרות. יש חלק שכבר נכנס לחוק ואנחנו נצטרך לבטל את החלק הזה, ויש חלק שאמור להיכנס בעוד כמה ימים לתוקף, כמו שבד"ץ לא יוכל לתת כשרות ועוד דברים, ולכן אנחנו באים עכשיו לקבל את הברכה של הרב ולחתום את החתימה של הממשלה החדשה, כדי שהדברים האלה לא ייכנסו לפועל, יידחו. וכמו שמרן הנחה, אנחנו נבטל את החוק שקיים ובשם השם נעשה ונצליח".

תגיות:מיכאל מלכיאלירפורמת הכשרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה