הידברות לנוער

הידברות לנוער: העתיד מפחיד אותי. מה עושים?

איך מתגברים על מחשבות מפחידות על העתיד? כיצד אפשר לדעת מה העתיד צופן, והאם הכול יהיה בסדר?

  • י' כסלו התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האם יהיה לי בעתיד עבודה שאני אוהב, ומשכורת שתספיק לי? האם אצליח להתחתן ולהקים משפחה, או שאהיה בודד? האם בני המשפחה שלי ואני נהיה בריאים? האם אצליח לעבור את הבגרויות והמבחנים? האם אצליח להתקבל למקום שאני רוצה ללמוד/לעבוד בו, והאם אסתדר שם חברתית?

מחשבות של דאגות וחששות מהעתיד הן טבעיות, וכמעט שאין מי שאינו חווה אותן מפעם לפעם. אבל איך אפשר להיפטר מהן, ולהרגיש רגוע?

דמיינו רגע שאבא שלכם הוא מנהל הבנק הגדול בעולם; הוא גם השדכן מספר 1 בעולם שמכיר את כל הרווקים והרווקות; הוא הרופא המבריק בתולדות ההיסטוריה; ובנוסף, הוא עשיר תבל. האם גם אז הייתם דואגים או שכבר לא? נחשו מה, באמת יש לכם אבא כזה – בורא עולם. לא סתם בתפילות קוראים לה' "אבינו מלכנו". הוא המלך שלנו, מלך העולם, אבל הוא גם אבא שלנו. הוא אוהב אותנו יותר ממה שאפילו ההורים שלנו אוהבים אותנו. הוא משגיח עלינו, דואג לנו ורוצה הכי הכי לטובתנו. כל מה שקורה איתנו בחיים, וכל מה שיקרה איתנו בעתיד, זה לא תוצאה של צירוף מקרים או מזל, אלא זה משהו שה' החליט עליו. ה' הוא היחיד שמנהל את העניינים, והוא לא שוכח אף אחד.

כל מה שמוטל עלינו זה לעשות את הדברים שהם בגדר ההשתדלות הנורמלית כדי להשיג את הדבר שרוצים. אם לדוגמא רוצים בריאות – צריך לאכול בריא; אם רוצים להצליח במבחן – צריך כמה ימים לחזור על החומר; אם רוצים ליצור קשרים – צריך ליזום אינטראקציה. אבל לא צריך להשתגע במאמץ, אלא לעשות את הדברים המקובלים בלבד, ולדעת שאת התוצאה ואת מה שיקרה בסוף רק ה' יקבע. וכל מה שה' יביא זה בטוח יהיה לטובתנו, גם אם זה לא יהיה בדיוק מה שציפינו. כי ה', שהוא אבא אוהב ומלך העולם, יודע הכי טוב מה טוב לנו.

אני מפחד מהעתיד – מה יהיה?! הרב זמיר כהן במסר מחזק. צפו:

 
איך ניתן להינצל מהצרות? הרב שניר גואטה במילים מחזקות:

 

קראו גם:

אחת ולתמיד, איך נפטרים ממחשבות של חרדה ופחד

תגיות:עתידהידברות לנוער

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה