בריאות ותזונה

מרגיע בחילות בוקר ומטפל בשיעול: הסגולות של הג'ינג'ר

הוא צמח שמשמש כתבלין אבל יש לו לא מעט סגולות בריאותיות שיעילות בעיקר בתקופה הנוכחית של החורף והשפעות. קבלו את היתרונות הבריאותיים של הג'ינג'ר

אא

הוא זול וזמין, לא כולם אוהבים את הטעם שלו, אבל מסתבר שהוא דווקא די בריא. מחקרים רבים הוכיחו שלג'ינג'ר יש יכולת לטפל במגוון בעיות בריאותיות. הוא מכיל רכיבים מונעי בחילות, מונעי עוויתות, רכיבים אנטי-פטרייתיים, אנטי-דלקתיים, מחטאים, אנטי-בקטריאליים, אנטי-נגיפיים ומונעי שיעול. בנוסף, הג'ינג'ר הוא מקור טוב לויטמינים, מגנזיום, אשלגן, נתרן, ברזל, אבץ, סידן ובטא-קרוטן.

אפשר לצרוך אותו כשהוא טרי או מיובש, בצורת אבקה, שמן או מיץ. הוא מעט חריף ודווקא בגלל זה הוא ישתלב במגוון מאכלים. אז למה הוא טוב? להלן הרשימה המלאה:

מטפל בכאבי בטן וגזים

הרכיבים הקרמינטיביים בג'ינג'ר מפחיתים היווצרות גזים בקיבה ומסייעים בהרגעת קלקולי קיבה, התכווצויות ונפיחות בבטן. בנוסף, ג'ינג'ר מסוגל להקל על מספר תסמינים של הרעלת מזון.

מקל על בחילות

כל אישה בהריון יודעת שג'ינג'ר יכול להרגיע בחילות בוקר, אבל לא רק. הוא יכול להקל על בחילות בנסיעות ובחילות לאחר טיפולים כימותרפיים. לעסו חתיכה קטנה של ג'ינג'ר עם מעט דבש כדי להעביר את הבחילות. מי שלא אוהב את הטעם יכול לרכוש ג'ינג'ר כתוסף מזון לאחר התייעצות עם רופא. 

יעיל נגד נגיפים

אם אתם מרגישים שהצינון מגיע, כדאי שתתחילי לצרוך את שורש הג'ינג'ר. מיץ ג'ינג'ר טרי יעזור לכם להדוף וירוסים. עם זאת, קחו בחשבון שהחוקרים הדגישו שג'ינג'ר מיובש פחות יעיל מג'ינג'ר טרי כפיתרון להצטננות. רכשו שורש עם עור חלק. ככל שהקליפה נראית כמו השורש עצמו, כך הוא פחות טרי ויעיל.

מפחית שיעול

ג'ינג'ר נחשב למשכך כאבים טבעי והוא יעיל במקרים של כאבי גרון. הוא יכול לסייע גם בהפחת שיעול שנגרם על ידי הצטננות. ניתן ללעוס חתיכה קטנה של שורש הג'ינג'ר או לשתות מיץ או תה כדי להעביר את השיעול.

מועיל לירידה במשקל

מחקר מסין הראה כי מרכיבי הג'ינג'ר יכולים גם לפעול נגד השמנת יתר, סוכרת, מחלות לב וכלי דם והפרעות נלוות למחלות האלה בזכות התפקיד שהוא ממלא בשריפת שומן, עיכול פחמימות, הפרשת אינסולין ודיכוי תחושת הרעב. שלבו אבקת ג'ינג'ר עם יוגורט או שתו תה חם עם שורש הג'ינג'ר.

מפחית כאבי מפרקים

הג'ינג'ר מכיל רכיבים אנטי-דלקתיים חזקים שיכולים לסייע במניעת כאבים הנלווים לשיגדון (גאוט), דלקת מפרקים שגרונית ודלקת מפרקים ניוונית. כדי לטפל בכאב, מרחו משחה חמה של ג'ינג'ר וכורכום על האזור הנגוע פעמיים ביום. בנוסף, הוסיפו ג'ינג'ר גולמי או מבושל בתזונה שלכם. ניתן גם להוסיף מספר טיפות של שמן אתרי ג'ינג'ר לאמבט כדי לסייע בהקלת כאבים בשרירים והמפרקים.

 

תגיות:בריאותג'ינג'ר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה