הפסקת הריון

השאירה את התינוק בניגוד לעצת הרופאים – וריגשה את הגולשים עם תמונה שהפכה ויראלית

הרופאים ייעצו לאוריה להפיל, משום שאת בנה הבכור ילדה עם רעלת הריון. כנגד כל הסיכויים היא החליטה להשאיר את התינוק, והתמונה הלא שגרתית שהעלתה לרשת הפכה ויראלית בזכות הסיפור המעניין מאחוריה

אילוסטרציה אילוסטרציה
אא

אוריה אבו, בת 28 מחיפה, הרתה חצי שנה לאחר שילדה את בנה הבכור. הרופאים המליצו לה להפיל את העובר משום שאת בנה הבכור ילדה בחודש השביעי כשהיא עם רעלת הריון. על אף ההמלצות הרפואיות, אוריה החליטה לא להפיל ובכל יום להזריק לעצמה נגד רעלת הריון. לאחר שילדה את בנה השני, היא העלתה לרשת תמונה שלו עם עשרות המזרקים שהזריקה במהלך כל תקופת ההיריון – תמונה שהפכה ויראלית בעקבות הסיפור מאחוריה.

לתוכנית "העולם הבוקר" של ערוץ 13 היא סיפרה על ההחלטה לשמור את התינוק ועל הרעיון מאחורי התמונה שצילמה. "עברתי שתי הפלות לפני הלידה הראשונה ולקח לי זמן להיכנס להיריון נוסף. כשנכנסתי הייתה התרגשות גדולה ובגלל ההפלות זה היה היריון בסיכון גבוה. לקראת שבוע 31 התפרצה לי רעלת היריון וכעבור כמה ימים החליטו ליילד אותי, כי הייתי במצב לא טוב וזה נהיה מסוכן", סיפרה אוריה.

התמונה שהעלתה אוריה לרשתהתמונה שהעלתה אוריה לרשת

לדבריה, "מכיוון שחוויתי רעלת היריון אז לאחר הלידה הייתי במעקב וכל הזמן הרופאים אמרו לי שאני לא יכולה להיכנס להיריון לפחות שנה וחצי. כל הזמן שאלו אותי מתי אני רוצה לנסות ללדת שוב ומבחינתי זה היה מתי שאפשר, אז אמרו לי שלפחות שנה וחצי אני לא יכולה כי זה ממש מסוכן. כעבור חצי שנה מהלידה אני מגלה שאני בהיריון וזה היה הלם מוחלט. גיליתי את זה ביום שישי בצהריים והתקשרתי לכל מיני רופאים שידעתי שיוכלו לקבל אותי כי אני ממש לחוצה".

"הייתי מאוד נסערת וכל מה שעבר לי בראש זה כל האמירות והמכתבים שיש לי מהבדיקות והמכתבים של הבדיקות וכולם רשמו 'שנה וחצי אסור להיכנס להיריון, אל תשחקי עם זה' וזה מה שעובר לי בראש, שלא עברה שנה וחצי. בעלי מכיל ומרגיע אותי כי ידעתי שאם אני בהיריון אני חייבת לקבל את הזריקות נגד רעלת היריון וכל יום זה קריטי".

אוריה המשיכה ואמרה: "הגיע איזה רופא שאמר לי שהוא יוכל לקבל אותי באופן פרטי אז ישר הגעתי לקליניקה. סיפרתי לו את כל מה שעברתי והוא אמר בלי התלבטויות 'את צריכה פה הפסקת היריון, הגוף שלך לא יעמוד בעוד היריון כרגע, זאת קצת חוסר אחריות להיכנס עכשיו להיריון'. הוא אמר לי שבעוד שבועיים נעשה ועדה להפסקת היריון ואחרי זה אחזור לחיים הרגילים שלי. ככה הלכתי הביתה, עם הידיעה הזאת. הייתי צריכה לבחור ביני לבין עוד ילד ומה יקרה אם וכאשר שוב תהיה לי רעלת ושוב אתאשפז כי הפעם יש לי עוד תינוק בבית שצריך אותי. הלכתי לחוות דעת נוספת, שם אמרו לי שזה יהיה מורכב ואהיה במעקב צמוד אבל בהחלט אפשר להמשיך את ההיריון. יכול להיות שתהיה רעלת אבל ננסה להגיע כמה שיותר מאוחר ושזה לא יתפרץ מוקדם כמו בשבוע 31, אם בכלל".

"החלטתי להביא כנגד כל הסיכויים, נכנסתי להיריון בסיכון אבל עוד שבוע עבר ועוד שבוע והכול בסדר, החל מחודש שביעי הייתי בלחץ כי יכולתי ללדת כל יום. בסופו של דבר ילדתי בשבוע 39, עם תינוק במשקל תקין, בלי רעלת ובלי סיבוכים מיותרים ואני תופסת את הראש כל הזמן ואומרת 'אשכרה הייתי אמורה לשתות כדור ולהמית אותו'. הוא לא היה אמור לבוא לעולם אם הייתי מקשיבה לרופא הראשון. אני שמחה שהלכתי על האינטואיציה שלי".

בסיום דבריה אוריה התייחסה לתמונה הוויראלית: "מכיוון שעברתי רעלת בהיריון הקודם ובגלל ההיסטוריה הרפואית שלי עם הפלות, אני מקבלת קלקסן, זריקה שמקבלים בזמן היריון, לוקחים את זה מתחילת ההיריון כל יום באותה שעה, בלי לפספס שום יום וזה לא משנה איפה אני נמצאת. מאותו הרגע שהתחלתי להזריק, למרות שאמרו לי שלא יודעים איך ההיריון יתפתח ויסתיים, אני כבר ראיתי את התמונה בסוף עם התינוק ושמרתי כל זריקה וזריקה שעשיתי בשקית. כעבור תשעה חודשים נוצרה כמות מכובדת מאוד והתמונה שראיתי במחשבה שלי פתאום מוחשית וזה מדהים, מרגש מאוד וזה שווה הכול".

 

תגיות:הריוןהפלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה