חדשות בריאות

מחקר חדש: לחץ ובדידות מגבירים את הסיכון לתסמיני לונג-קוביד

מחקר חדש מצביע על קשר הדוק בין תחושת בדידות, חרדה ודיכאון לבין תסמיני לונג-קוביד ארוכי טווח

  • ט"ז אלול התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר חדש של חוקרים מאוניברסיטת הרווארד מצביע על כך שקיים סיכון מוגבר לתסמיני קורונה כרונית אצל מי שסבלו קודם למחלה ממצוקה פסיכולוגית כמו דיכאון וחרדה.

המחקר, שפורסם בכתב העת JAMA Psychiatry, כלל תשובות של כמעט 55,000 מתושבי קנדה. יותר מ-3,000 אנשים ממשתתפי הסקר דיווחו שהם נדבקו בקורונה, וכ-1,400 מהם סבלו מתופעת הלונג-קוביד, כלומר: תסמיני קורונה הנמשכים ארבעה שבועות לפחות.

במהלך המחקר התייחסו החוקרים לסימפטומים הבאים: שיעול ממושך, קוצר נשימה, אובדן או שינוי טעם וריח, ולא למקרים של עייפות, ערפול מוחי ובעיות זיכרון. התוצאות הצביעו על קשר הדוק בין הגוף לנפש: נראה כי מתוך משתתפי הסקר, מי שדיווחו על מצוקה פסיכולוגית לפני שנדבקו, היו בסיכון מוגבר של 32%-56% ללונג-קוביד, בהשוואה למי שלא דיווחו על מצוקה כזו.

בנוסף, משתתפי הסקר שדיווחו על רמות גבוהות של שניים או יותר תסמיני מצוקה פסיכולוגית, כמו דיכאון וחרדה, היו בעלי סיכון מוגבר ב50% לתסמיני קורונה ממושכים.

הממצאים הצביעו על כך כי יש קשר גבוה בין לונג-קוביד למצוקה פסיכולוגית: "הממצאים מצביעים על כך שלבריאות הנפשית יכולה להיות השפעה על תסמיני קורונה ממושכים", אמרו החוקרים.

עורכי המחקר מסבירים כי סטרס עלול לגרום לדלקות ולדיכוי חיסוני, מה שמקשה על הגוף להתגבר על הנגיף. בנוסף, דיכאון עלול לגרום לגוף לפתח נוגדנים המכוונים בטעות לתקוף את תאי הגוף.

תגיות:דיכאוןבדידותקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה