חדשות בריאות

מחקר חדש מפתיע: האם זהו הירק שיוריד את רמות הסוכר בדם, ביותר מחצי?

מחקר חדש ומפתיע ביותר קובע כי ישנו ירק מאוד פופולרי במטבח שלנו, שיש לו 'יכולת ריפוי פוטנציאלית' עבור חולי סוכרת - והוא ה... בצל

אא

אורח החיים המודרני, שמציע תפריט עשיר בפחמימות וסוכר ומוצרים תעשייתיים מפוצצים בחומרים שמייצרים רמות סוכר גבוהות בדם - לא הופך את חייהם של הסוכרתיים לקלים. 

אלא שכעת, מחקר חדש ומפתיע ביותר קובע כי ישנו ירק מאוד פופולרי במטבח שלנו, שיש לו 'יכולת ריפוי פוטנציאלית' עבור חולי סוכרת - והוא ה... בצל.

החוקר אנתוני אוג'יה מאוניברסיטת דלתא סטייט בניגריה, אמר כי "לא די בכך שהבצל זול וזמין, יש לו פוטנציאל גבוה לטיפול בחולי סוכרת".

חוקרים נוספים מצטרפים כעת לאוג'יה ומציגים את הממצאים שלהם בכנס מיוחד בשם The Endocrine Society שמציג מדי שנה חידושים בנושא - שם הוצגו ממצאים מרתקים על תמצית בצל שנוסתה על חולדות ש'הודבקו' ברמות גבוהות של סוכר בדם. 

החוקרים שהציגו בכנס את המחקר טענו כי תמצית בצל יכולה "להוריד משמעותית" את רמות הסוכר בדם - כשהיא ניתנת לצד תרופות נגד סוכרת שמכילות מטמורפין. 

החולדות בניסוי, שכולן חולות סוכרת, למעשה חולקו לשלוש קבוצות - ושלושה מינונים שונים של תמצית בצל. הקבוצה שקיבלה את המינון הגבוה ביותר של תמצית הבצל, 600 מ"ג לק"ג של משקל גוף - נמצאה ככזו שרמות הגלוקוז שלה בדם ירדו ביותר מחצי. "אין לנו עדיין הסבר למה זה קרה ואיך דווקא הבצל משפיע בצורה כזו על הסוכרת. זה משהו שאנחנו עדיין צריכים לבדוק", מסכם אוג'יה. 

 

איזו סכנה יש באכילת שום, בצל וביצה קלופים שנשארו כך כל הלילה, ומה יש למדע לומר על כך? הרב זמיר כהן במידע קצר וחשוב לבריאות

 

תגיות:בצלאיזוןסוכרתמחקרבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה