נטורופתיה ורפואה טבעית

שינה טובה - רפואה לגוף ולנפש

לכמה שעות אתם זקוקים, ומה עושים אם קשה להירדם?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ידוע מספרי המקורות שלנו כי השינה טובה לבריאות הגוף, "לְפִי שֶׁיִתְעַכֵּל מְזוֹנוֹ וְיָנוּחוּ הַחוֹּשִים" ("קיצור שולחן ערוך", ערך שמירת הגוף עפ"י הטבע). חמשת החושים שלנו זקוקים למנוחה מוחלטת. אם ישנן הפרעות או מיעוט בשינה, בריאותנו עלולה להיות מופרת!

שינה חיונית לכל מערכות הגוף - מהרמה של תפקוד התא והאיברים הפנימיים, ועד השפעה מכרעת על היכולות השכליות שלנו, התפקוד הרגשי וההתנהגותי. השינה משפיעה על הצמיחה והגדילה, על המערכת החיסונית, על התיאבון, על לחץ הדם ועל תפקוד הלב. מחסור בשינה מגביר את הסיכוי לעודף משקל, לסוכרת, למחלות לב ולזיהומים. מחסור בשינה משפיע על היכולת לקבל החלטות, על תשומת הלב לפרטים, על יעילות העבודה. אנשים עייפים נוטים להיות מעורבים ביותר תאונות דרכים, הם עצבניים יותר וחסרי סבלנות. מחסור מתמשך בשינה נמצא כגורם סיכון ללקות בדיכאון. שינה משפרת את הזיכרון, הלמידה והריכוז. שינה מאריכה חיים, משפרת את איכות החיים, מפחיתה דלקות, מסייעת בהרזיה ובשמירה על המשקל ומשפרת את חילוף החומרים בגוף. שינה גם מפחיתה לחצים.

כל אדם זקוק לכמות אחרת של שעות שינה. הרמב"ם ע"ה כתב, כי אנשים בוגרים זקוקים בממוצע ל-8 שעות שינה בלילה. כיום, גם המומחים הגיעו לאותה מסקנה. חשוב מאוד לתת לילדים את זמן השינה שלהם (כל גיל והזמן שלו), להתעקש עימם על כך וללמדם את הנושא שזה לתועלתם.

אם לוקח לכם מספר שעות להירדם, לפני שתרוצו לכדורי שינה, חשוב לאכול בריא – הרגל שעוזר מאוד בשינה טובה. דבר נוסף, בשנים האחרונות חברות תוספי מזון רבות החלו לייצר תוסף תזונה סינטטי - הורמון מלטונין בכדור ע"י מציצה. שוחחתי בשנה האחרונה עם אנשים רבים, ילדים ומשפחות שהחלו לצרוך זאת מאז פרוץ הקורונה (המסקנות שלנו בנושא והסיבות לכך לא ייכתבו כאן) ואכן תוסף זה עוזר מאוד, אבל צריך לרדת לשורש העניין ולהבין איך לגרום לגוף לייצר את הורמון המלטונין באופן טבעי כפי שהוא עושה כל יום, על ידי השמש, ואיך לא לבזבזו במהלך היום על ידי הרגלי חיים קלוקלים כמו חשיפה לתאורה כחולה מזיקה (נורות לד, פלורסנטים, מסכים שונים וכו'), חשיפה לקרינה רבה מהטלפונים הניידים או מהוויפיי בבית, ועוד.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הנטורופתית רות ליאת פלץ (ללא עלות), חייגי 073-2221290

תגיות:בריאותשינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה