נטורופתיה ורפואה טבעית

משככי כאבים - האם כדאי לקחת, או עדיף להימנע?

אלו הסובלים מכאב זמני, התרופות יועילו לשיכוך הכאב שלהם. אבל אלו שסובלים מכאב כרוני ומתמשך, משככי הכאבים יאבדו את היכולת לעזור ולהתמודד עם הכאב. הגוף מתרגל, ונאלצים להגדיל את המינון כדי להשיג את תחושת ההקלה שרגילים אליה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משככי כאבים נמצאים כמעט בכל ארון תרופות ביתי. מעטים הם האנשים שלא נטלו משככי כאבים מסוג כזה או אחר.

כאב הוא תחושה לא נעימה, אשר ממוקדת בדרך כלל באזור מסוים בגוף. זה מנגנון אזהרה: הוא בעצם איתות של הגוף שמשהו לא תקין. כשלוקחים תרופות נגד כאב, מדכאים את "פעמון האזעקה" לקריאה לעשות משהו לטובת העניין.

תחושת כאב עוזרת לנו בהגנה על הגוף. כמו שלא ניגע באש, שמזיקה לנו, כי הכאב מרחיק אותנו. מי שחש כאב – זה טוב, מנגנוני ההגנה של הגוף עובדים, ומאותתים שהגוף צריך עזרה.

אף על פי שהכאב הוא חשוב, כדי שלא נזיק לעצמנו, קשה לנו להתמודד עם התחושה. כאבים יכולים אפילו להשבית אותנו, כמו כאבי גב או כאבי ראש. יש גם כאבים שעלולים להזיק, כמו כאבים שלא מאפשרים שינה. שינה חשובה מאוד להחלמה, לכן צריך לפעמים לקחת משככי כאבים, כדי שהגוף יוכל להחלים, כמו אחרי תאונות או טראומה.

מינון יתר של משככי כאבים הורס את האיזון של הגוף. לגוף יש מנגנוני הגנה, וברגע שלוקחים תרופות בכמויות יתר - משבשים את יכולת ההגנה שלו.

תרופות המשמשות לשיכוך כאבים עלולות לגרום להתמכרות, ויש להן פוטנציאל למינון יתר, בעיקר בשימוש ממושך. תופעות לוואי נפוצות של משככי כאבים הן בעיות עיכול בעיקר עצירות, גרד, בחילות, הקאות ואפילו קושי נשימתי.

החומרים בתרופות גורמים להרגשה טובה, ואפילו לרוגע ולהפחתת פחד וזה מעלה את הסיכון לצריכה גבוהה מדי ולהתמכרות.

אלו הסובלים מכאב זמני, התרופות יועילו לשיכוך הכאב שלהם. אבל אלו שסובלים מכאב כרוני ומתמשך, משככי הכאבים יאבדו את היכולת לעזור ולהתמודד עם הכאב. הגוף מתרגל, ונאלצים להגדיל את המינון כדי להשיג את תחושת ההקלה שרגילים אליה.

רוב הסיבוכים בנטילת תרופות בבית הם הרעלות שקשורות למשככי כאבים שנלקחים במינון יתר, בגלל הנגישות.

אם אתם חולים או כאובים - אל תקלו ראש בלקיחת תרופות, גם אלו הניתנות ללא מרשם. אל תגזימו עם משככים, נסו להתגבר ולבדוק מה שורש הבעיה, ולא רק להשתיק את הכאב.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:משככי כאביםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה