בריאות ותזונה

חם לכם? זו הסיבה שחשוב שתאכלו ארוחות מבושלות - גם בקיץ

תזונאים רבים ממליצים שלא לאכול 'כבד' בקיץ - אך האם הדבר נכון בהכרח לכל אחד? מחקר שנעשה לאחרונה בדק את הקשר שבין המזונות שאנו אוכלים בקיץ, שהם לרוב מזונות קלים ולא מבושלים, לבין בריאות ותפקוד תקין של המוח - וחזר עם עובדות שכדאי לכולנו לקחת בחשבון

אא

תזונאים רבים ממליצים שלא לאכול 'כבד' בקיץ - אך האם הדבר נכון בהכרח לכל אחד? מחקר שנעשה לאחרונה בדק את הקשר שבין המזונות שאנו אוכלים בקיץ, שהם לרוב מזונות קלים ולא מבושלים, לבין בריאות ותפקוד תקין של המוח - וחזר עם עובדות שכדאי לכולנו לקחת בחשבון. 

ברפואה הסינית מייחסים חשיבות עזה למזונות שאנו מכניסים לגופנו, גם בימות הקיץ. לדידה, מזונות קרים, שאותם כאמור אנחנו נוטים לצרוך בקיץ, מחלישים עד מאוד את המערכת החיסונית שלנו, ולא רק. 

"איך שלא נסתכל על זה, ארוחה חמה מחזירה את השפיות למוח. היא כאילו אומרת לו להמשיך לתפקד, גם כשהוא כבר עייף", אומרים חסידי השיטה. "האוכל החם לא רק מעניק תחושת שובע יותר מהמזון הקר, אלא מקנה למוח תחושה שיש לו אנרגיה".

עוד הם מסבירים כי מזונות קרים מעייפים אותנו יותר, ומעוררים את התחושה שאנו רעבים - לעתים קרובות יותר. אז מה מומלץ לאכול בקיץ לפי הרפואה הסינית? ירקות וקטניות מבושלים בסיר אחד, כשבתוכם תבלינים מחממים כמו ג'ינג'ר, פלפל שחור וקינמון. שתיית תה (כן, כן, גם אם חם לכם) - נענע, קמומיל ולואיזה. אם אתם אוכלים ארוחה מבושלת, עדיף שהיא לא תכיל הרבה בשר בתוכה. 

 

 

 

תגיות:אוכלקיץחם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה