חדשות בארץ

הסתדרות המורים: מבוי סתום במו"מ, מחר - שביתה מלאה

בהסתדרות המורים הביעו זעם על ההצעות שקיבלו מפקידי האוצר והודיעו על חידוש העיצומים במערכת החינוך: "האוצר מוביל את ישראל לכאוס גם בשנת הלימודים הבאה"

  • כ"ח סיון התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הסתדרות המורים הודיעה הערב (שני), כי הלימודים בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובאולפנים יושבתו מחר באופן מלא, וזאת לדבריה בשל מבוי סתום במשא ומתן עם משרד האוצר. במוסדות החינוך המיוחד יתקיימו לימודים כרגיל.

הבוקר התקיימה במשרדי הסתדרות המורים ישיבה בהשתתפות מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר, הממונה על השכר באוצר קובי בר נתן ומזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד. מהסתדרות המורים נמסר, כי הישיבה הסתיימה "ללא תוצאות, כשהאוצר מתבצר בעמדתו להעלות את שכר עובדי ההוראה רק במעט. בהסתדרות המורים סירבו בתוקף להצעה שאין בה שום בשורה אמיתית לעובדי ההוראה ואין ביכולתה להציל את מערכת החינוך מהמצב הקשה בו היא נמצאת".

עוד נמסר, כי פקידי האוצר הודיעו במהלך הישיבה שלא יוכלו לתת הצעה גבוהה יותר מ-8,600 שקלים לעובד הוראה מתחיל ותוספת של כמה מאות שקלים לעובד הוראה ותיק. בהסתדרות המורים דורשים, כי שכרם של מורים מתחילים יעמוד על 10,500 שקלים. "לצערי, באוצר ניצלו את כוונותינו הטובות כדי להפסיק את העיצומים וקיימו ישיבות סרק", אמרה בן דויד. "ההצעות שהועלו על ידם מביישות את מקצוע ההוראה ויגרמו לקריסת מערכת החינוך".

"אנחנו מנהלים כבר חצי שנה משא ומתן עם פקידי האוצר, וההצעה היחידה שהם שמו היא פשוט לעג לרש", הוסיפה בן דויד. "לפקידים שם לא אכפת מכלום. לא מחינוך, לא מהתלמידים ולא מההורים. אנחנו חוזרים ומזהירים שלמרות נסיונות רבים שלנו ומחוות של רצון טוב כגון הפסקת העיצומים, האוצר מתעקש לא לפתור את המשבר ומוביל את ישראל לכאוס גם בשנת הלימודים הבאה".

"אני קוראת שוב לראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, ולשר האוצר אביגדור ליברמן להתערב אישית במשר ונתן ולדאוג שפקידי האוצר יחליפו דיסקט ויראו את טובת מערכת החינוך והמדינה לנגד עיניהם", סיכמה מזכ"לית הסתדרות המורים.

תגיות:שביתהמערכת החינוךהסתדרות המוריםיפה בן דויד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה