חדשות בארץ

ההשתלחות של יאיר גולן: אורבך גינה, הליכוד הגיש תלונה במשטרה

חבר הכנסת ניר אורבך הגיב בחריפות על השתלחותו של סגן השרה יאיר גולן בראש האופוזיציה בנימין נתניהו: "לא צריך להשתמש בשפת ביבים". תנועת הליכוד הגישה תלונה במשטרה נגד גולן בדרישה לפתוח נגדו בחקירה

אורבך (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)אורבך (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

יממה לאחר שהודיע כי אינו רואה עצמו חלק מהקואליציה, תקף הערב (שלישי) חבר הכנסת ניר אורבך את סגן שרת הכלכלה, יאיר גולן, וזאת לאחר שגולן השתלח בראש האופוזיציה בנימין נתניהו וכינה אותו "מחלה ממארת".

אורבך כתב בטוויטר, כי "הניסוי" של הקמת הממשלה, כלשונו, "נכשל בין היתר כי גם ח"כ יאיר גולן לא השכיל להבין שבשביל לייצר שינוי אמיתי בפוליטיקה הישראלית, לא משנה אם זה מימין או שמאל, לא צריך להשתמש בשפת ביבים".

בריאיון הבוקר לרדיו 90 אמר גולן כי "צריכים להמשיך בממשלת השינוי כדי לגאול את ישראל מהמחלה הממארת שנקראת בנימין נתניהו". בליכוד הגיבו בהגשת תלונה במשטרה נגד גולן, בדרישה לפתוח נגדו בחקירה על הסתה לאלימות ורצח נגד נתניהו.

"דברי ההסתה החמורים של יאיר גולן נגד ראש הממשלה לשעבר נתניהו ראויים לכל גינוי, מכל קצוות הקשת הפוליטית", אמרו בליכוד. "גולן, שביזה את זכר השואה בערב יום השואה בעודו לובש מדים כשהשווה בין מדינת ישראל לבין השלטון הנאצי, הוא האחרון שיכול להטיף מוסר לליכוד ולעומד בראשו. אנו דורשים מבנט ומלפיד לגנות בקול ברור את ההסתה הפרועה של גולן".

בתוך כך, יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', התייחס הערב להודעתו של אורבך על כי אינו רואה עצמו חלק מהקואליציה: "להבנתי, ניר אורבך קיבל החלטה לסיים את תפקידה של הממשלה הזו", אמר בריאיון לרדיו קול ברמה. "אומנם הוא חושב שצריך לנסות להרכיב ממשלה חלופית בכנסת הזו ולדעתי הוא גם צודק, אבל הוא לא יאפשר לכנסת הזו להמשיך את ימיה".

כזכור, בהודעתו אתמול לתקשורת הבהיר אורבך: "אחרי שבוע של פגישות עם ראש הממשלה וגורמים נוספים – הגעתי למסקנה כי הקואליציה לא יכולה להמשיך ולהתקיים בהתנהלות הנוכחית. לפני כשנה, חבריי ואני האמנו שאפשר וצריך להוציא את ישראל מהסחרור. הקמנו קואליציה על בסיס קווי יסוד מאוד ברורים, הן ברמה האידיאולוגית והן ברמה הביצועית. לצערי, הקואליציה כיום איננה ממלאת את ייעודה".

"מחד, לאורך השנה פעלנו במגוון נושאים לחיזוקה ולביצורה של מדינת ישראל, ומאידך גורמים קיצוניים ואנטי ציוניים כדוגמת חברי הכנסת גנאים וזועבי לקחו את הקואליציה לכיוונים בעייתיים, והשתמשו בה לאורך הדרך כבת ערובה שלהם. בד בבד, נכשלנו לחלוטין בהרמת רוח העם וזוהי משימתה העיקרית של הממשלה, כל ממשלה".

"חשוב לציין, כפי שהתבטאתי בעבר, כי לא אתן לממשלה להסתמך על הרשימה המשותפת. לצערי, אנחנו על סיפו של מדרון חלקלק שעלול להוביל אותנו לשם", הוסיף אורבך. "אינני חושב שהליכה לבחירות היא החלופה המועדפת. סבבי בחירות אינם משרתים את היציבות הנדרשת לשלטון במדינה. בשבוע הקרוב לא אצביע בעד פיזור הכנסת".

"אפעל בכל כוחי לממשלה יציבה עם רוח לאומית, כפי שהתחייבנו לפני כשנה", סיכם אורבך. "הודעתי לראש הממשלה שבמצב הדברים כפי שהוא כיום – אינני חלק מהקואליציה".

תגיות:יאיר גולןהליכודניר אורבךבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה