חדשות בארץ

אורבך הודיע לבנט: אינני חלק מהקואליציה

בהודעה לתקשורת מסר יו"ר סיעת ימינה, חבר הכנסת ניר אורבך, כי "במצב הדברים כיום" אינו רואה עצמו חלק מהקואליציה. עם זאת, הוא הבהיר כי בשבוע הקרוב לא יצביע בעד פיזור הכנסת: "אפעל בכל כוחי לממשלה יציבה עם רוח לאומית"

אורבך (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אורבך (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר סיעת ימינה, חבר הכנסת ניר אורבך, הודיע לראש הממשלה נפתלי בנט כי אינו רואה את עצמו כחלק מהקואליציה "במצב הדברים כפי שהוא כיום". בהודעה שמסר לתקשורת אחר הצהריים (שני), הבהיר אורבך: "אחרי שבוע של פגישות עם ראש הממשלה וגורמים נוספים – הגעתי למסקנה כי הקואליציה לא יכולה להמשיך ולהתקיים בהתנהלות הנוכחית".

"לפני כשנה, חבריי ואני האמנו שאפשר וצריך להוציא את ישראל מהסחרור. הקמנו קואליציה על בסיס קווי יסוד מאוד ברורים, הן ברמה האידיאולוגית והן ברמה הביצועית", אמר אורבך. "לצערי, הקואליציה כיום איננה ממלאת את ייעודה".

"מחד, לאורך השנה פעלנו במגוון נושאים לחיזוקה ולביצורה של מדינת ישראל, ומאידך גורמים קיצוניים ואנטי ציוניים כדוגמת חברי הכנסת גנאים וזועבי לקחו את הקואליציה לכיוונים בעייתיים, והשתמשו בה לאורך הדרך כבת ערובה שלהם. בד בבד, נכשלנו לחלוטין בהרמת רוח העם וזוהי משימתה העיקרית של הממשלה, כל ממשלה".

"חשוב לציין, כפי שהתבטאתי בעבר, כי לא אתן לממשלה להסתמך על הרשימה המשותפת. לצערי, אנחנו על סיפו של מדרון חלקלק שעלול להוביל אותנו לשם", הוסיף אורבך. "אינני חושב שהליכה לבחירות היא החלופה המועדפת. סבבי בחירות אינם משרתים את היציבות הנדרשת לשלטון במדינה. בשבוע הקרוב לא אצביע בעד פיזור הכנסת".

"אפעל בכל כוחי לממשלה יציבה עם רוח לאומית, כפי שהתחייבנו לפני כשנה", סיכם אורבך. "הודעתי הבוקר לראש הממשלה שבמצב הדברים כפי שהוא כיום – אינני חלק מהקואליציה".

מוקדם יותר היום דווח בחדשות 12, כי פגישה נוספת של אורבך עם בנט הסתיימה במבוי סתום. לאחר הפגישה נסע אורבך לביתו בפתח תקווה, והישיבה השבועית של סיעת ימינה התקיימה בלעדיו. בשל היעדר רוב במליאה, בקואליציה החליטו למשוך את כל הצעות החוק שתוכננו לעלות על סדר היום.

תגיות:נפתלי בנטניר אורבך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה