נטורופתיה ורפואה טבעית

כמה ביצים כדאי לאכול ביום?

החלבון מכיל את כל חומצות האמינו החיוניות, מחזק את מערכת החיסון ומאפשר ייצור נוגדנים ותפקוד תקין של חילוף החומרים בגוף. כל הסיבות לאכול ביצים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לביצים יש ערך תזונתי רב. הן עשירות במגוון ויטמינים ומינרלים חשובים.

ביצה מכילה ויטמין B12, חומצה פולית, ויטמין D ו-A ומינרלים כמו סלניום, שהוא נוגד חמצון חזק. החלמון בביצה מכיל כולין - זהו חומר בעל חשיבות בהתפתחות המוח ומערכת העצבים. הוא חשוב לשמירה על כושר החשיבה, הלמידה והזיכרון. הביצה מכילה גם לוטאין - נוגד חמצון שמשמעותי לבריאות העיניים.

ביצה מכילה חלבון איכותי בעל זמינות ביולוגית גבוהה, כלומר הוא טוב וזמין לגוף ומתאים לבניית שרירים. החלבון מכיל את כל חומצות האמינו החיוניות, מחזק את מערכת החיסון ומאפשר ייצור נוגדנים ותפקוד תקין של חילוף החומרים בגוף.

בעבר המליצו לבעלי כולסטרול גבוה לא לצרוך ביצים. היום מבינים שאצל רוב האנשים, צריכת ביצים לא משפיעה לרעה על רמות הכולסטרול בדם, אלא להפך - תכולת השומן הבלתי רווי בביצה, שהוא בעצם ה-HDL, הכולסטרול הטוב, מסייעת בפינוי עודפי הכולסטרול הרע, LDL, מדפנות העורקים. גם נוגדי החמצון שמכילה הביצה מורידים את התהליכים הדלקתיים ולא יוצרים טרשת.

כמה ביצים כדאי לאכול ביום? התשובה אינה חד משמעית – השאלה היא ממה בנוי התפריט היומי.

במידה ואוכלים תפריט עשיר בחלבון מהחי, כמו בשר, עוף ומוצרי חלב שמנים, צריך להגביל את כמות הביצים. אם התפריט דל בחלבון מהחי, אפשר לאכול ביצה כל יום, וזה אפילו יהיה חשוב, כדי לספק לגוף חלבון זמין עם ערך תזונתי גבוה.

כשאוכלים מזון מהחי, וזה כולל גם ביצים, מומלץ באותה ארוחה לשלב ירקות מבושלים וירקות חיים, בעיקר עלים ירוקים, כדי לאפשר עיכול וספיגה תקינים.

ביצים חשופות לזיהומים, במיוחד לסלמונלה. לכן חשוב לבשל את הביצים היטב במיוחד עבור אנשים שסובלים ממערכת חיסונית חלשה.

כדי לשמור על טריות הביצה ולמנוע חדירה של מזהמים, הדרך הטובה לאחסן ביצה היא כך שהחלק המחודד נמצא כלפי מטה. הצד המחודד הוא למעשה תא אוויר, שמשמש כחוצץ שמרחיק חיידקים כמו סלמונלה מהחלבון. אם תאחסנו ביצה כשהחלק הפחות מחודד שלה כלפי מטה, תא אוויר זה יתרומם עם כוח המשיכה ויקרב את החיידקים לחלמון. כשהצד המחודד כלפי מטה, הביצים יישארו טריות יותר.

חשוב לאחסן ביצים בתבניות המקוריות בתוך המקרר, ולא בדלת המקרר.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:ביציםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה