חדשות בארץ

הרב אורי זוהר הובא למנוחות: "הקב"ה חיבק אותך חיבוק גדול"

אלפים השתתפו בהלווייתו של הרב אורי זוהר זצ"ל, שיצאה מביתו לבית העלמין בגבעת שאול שבירושלים. בנו הרב אפרים ספד: "עשית רצונו של הקב"ה בלי חשבונות ולא כבוד ולא תארים"

(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

אלפים ליוו לפנות ערב (חמישי) למנוחת עולמים את הרב אורי זוהר זצ"ל, מגדולי מזכי הרבים והמחזירים בתשובה. הרב זוהר נטמן בבית העלמין בגבעת שאול בירושלים, והוא בן 86 בפטירתו.

מסע ההלוויה יצא מביתו של הרב בירושלים. הרב ברוך שפירא מארגון "לב לאחים", במסגרתו פעל הרב זוהר, ספד לו: "הוא נשאר כנער מותו עד יום מותו. הוא לא נח ולא שקט. קשה לומר את הדברים. אנחנו היתומים, וכמה הבית הזה השפיע על רבים. כמה רחמים ואהבה הוא השקיע והשפיע. איזה עוצמה וכוח רוחני. רבותיי, זה עולם שונה עם אורי ובלי אורי", הוסיף הרב שפירא.

בניו של הרב זוהר נשאו הספדים מרגשים, בהם תיארו את אביהם כאיש אמת, שברח מהחומר והתמקד ברוח.

במהלך ההספדים הושמעה הקלטה של נשיא מועצת גדולי התורה, הגאון רבי גרשון אדלשטיין, שספד לרב זוהר: "יש לו זכויות עצומות, השקיע הרבה להחזיר בתשובה. הרבה חזרו בתשובה והתחזקו במעשים טובים בהשפעתו. כל הזכויות של אלו – שייכות לו".

הבן, הרב אפרים זוהר, ספד: "בלילה למדת עם החברותא כמו בכל הלילות ב-50 שנה האחרונות. בשלוש וחצי למדת זוהר, והלכת להתכונן לתפילה. הלכת להתפלל לפני השם ופגשת אותו והוא חיבק אותך בחיבוק גדול. קשה עליי הפרידה ממך. אני רוצה לספר על היופי הזה שהולך להיטמן בעפר. יופי עצום. נקי כפיים ובר לבב אשר לא נשא לשווא נפשי. עשית רצונו של שם בלי חשבונות, ולא כבוד ולא תארים".

"כמה התעקשת עלינו, הארת לנו את דרך הישר", הוסיף הבן. "אבי היקר והאהוב, אתה יודע שכל מה שיש לנו זה ממך. אתה מורנו ורבנו, ואתה ניגש לפני ה' בשמחה ובאהבה ואנחנו מחכים ליום שבו יקיצו שוכני עפר. מבקשים ממך סליחה. מעולם לא פגעת באף בן אדם. אף פעם לא עניין אותך כלום. לא כבוד ולא עושר. אלא רק כבוד השם. מעולם לא רדפת אחרי כסף. פעם דיברת מול אסירים ואמרת להם: 'היו לי שתי אפשרויות - ללמוד כל היום אבל פה בכלא, או ללמוד רק מעט תורה בכל יום. ברור שהייתי בוחר באפשרות הראשונה'".

הבן הרב איתמר זוהר דיבר על הקושי להיפרד מאביו: "האדם הזה היה כל עולמי. הוא היה כל מה שיש לי ברוח. זה רק ממנו. הוא אדם שצחק בפנים לכל מה שמכיל חומר. זאת אבדה גדולה, החושך כל כך גדול ובלתי נסבל. אני מתגעגע אליו ושבור. הוא היה החיים שלי ואני עצוב על לכתו. קראנו לו 'הרב', וזה היה כינוי הומוריסטי. הוא הכיר את שני העולמות, ואנשים ראו אדם שספוג באמת". הרב איתמר הוסיף בבכי: "מהבוקר אני מנסה להתרכז ולא מצליח. לא מצליח. הגעת למקום שהיית עסוק בו כל החיים - לא עשית שום דבר שלא היה מכוון מטרה לרגע הזה, לעכשיו".

בן נוסף של המנוח, הרב שלום זוהר, אמר: "אני לא יכול לעשות אפילו חצי ממה שהוא עשה, לא בתורה, לא בעבודת השם, לא בגמילות חסדים. אני רק יכול ללמוד את העיקרון". הרב שלום תיאר בדברי ההספד כיצד אביו עבד במשך כל חייו על תיקון עצמי, וכדוגמה סיפר כיצד השתדל להימנע מצעקות: "היה לו קשה לדבר בשקט. התווכחנו, ובמשפחה שמתווכחים ומדברים הרבה מתלהטים הרוחות וצועקים. ואמא שתהיה בריאה אומרת לאבא 'אל תצעק'. הוא ענה לה 'גם הם צועקים, למה להם את לא אומרת?'. היא אמרה 'הם לא משלמים 500 שקל כל פעם שהם צועקים'. זאת אומרת אדם שכל החיים, עשרות שנים, ממתי שאני זוכר אותו, עבד על עצמו. ואמא שתהיה בריאה, תמיד מזכירה לו לדבר בשקט. כל החיים לדבר בשקט, לדבר בשקט, לדבר בשקט. ואם זה לא עוזר, 500 שקל קנס כל פעם שהוא מרים את הקול. 500 שקל קנס לצדקה כל פעם שהוא מדבר בקול רם".

בנו של הרב, הרב אהרון זוהר, אמר: "נשארנו לבד. כל פעם היית מחזק אותנו שצריך לא לתת מנוחה לקב"ה, להתפלל על הגאולה. אנא ממך, תתפלל על הגאולה. דבר על תחיית המתים. חיית את זה, אמרת 'הנה זה הולך לקרות'. תתפלל על אמא, שהייתה כל כך נאמנה לך, שעליה נאמר ששלך ושלנו שלה. הקב"ה ימחה דמעה מעל כל פנים, אמן".

הבן הרב בצלאל זוהר התייחס לרבים שהגיעו לחלוק כבוד אחרון לאביו: "הם אוהבים אותך, ומי שקצת הכיר אותך לא יכול היה שלא לאהוב אותך. אז בבקשה אבא, אנחנו נשתדל לא לעזוב אותך ואתה בטוח לא תעזוב אותנו ואת כל כלל ישראל. אז באמת תתפלל, אבא, תהיה מליץ יושר על כל המשפחה ועל כל עם ישראל".

תגיות:הלוויההרב אורי זוהר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה