חדשות בארץ

כ-200 אלף תלמידים ביקרו בירושלים לאורך השנה

השבוע, לרגל יום ירושלים, יפקדו את העיר כ-15 אלף תלמידים שיסיירו באתריה וייחשפו למרכזיותה של העיר בהיסטוריה הלאומית של העם היהודי

(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

כ-200 אלף תלמידים ביקרו בירושלים לאורך השנה, והשבוע, לרגל יום ירושלים, יפקדו את העיר עוד כ-15 אלף תלמידי בתי ספר וגני ילדים, שיסיירו באתריה וייחשפו למרכזיותה של העיר בהיסטוריה הלאומית של העם היהודי, למורשתה, ולמקומה הערכי והשורשי לאורך שרשרת הדורות.

בין השאר, יבקרו התלמידים ובני הנוער באתרי מורשת מרכזיים כמו גבעת התחמושת, העיר העתיקה, הכותל, הכנסת, שכונות נחלאות, טיילת שרובר, שוק מחנה יהודה, יער השלום והר ציון. הם ילכו בעקבות בוני העיר ולוחמיה.

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, אמרה: "ירושלים בירתנו היא עדות חיה ונושמת לקשר הבל ינותק בין עם ישראל לארץ ישראל. מאחורי כל פינה בעיר הקסומה הזו, על חומותיה ואתריה ההיסטוריים, יש סיפור, שבמידה רבה מספר את סיפורו של העם היהודי כולו. מערכת החינוך, כמעצבת פני דור העתיד, מחויבת לחשיפת תלמידי ישראל לאותם סיפורים המקשרים אותנו למקום הזה ולארץ הזו, וכך אנו עושים, ביום חגה המציין את שחרורה של העיר, ובכל ימות השנה".

מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, ציינה כי "הרי ירושלים, חומותיה, רחובותיה ושביליה נוצרים סיפורי שמחה וגבורה, כאב וייסורים, אמונה ותקווה. בכל אחד מהם שזור סיפורו ותרבותו של העם היהודי. יום איחוד ירושלים הוא אבן דרך גדולה וחשובה בהיסטוריה של העיר ובעיצוב דמותה של החברה הישראלית".

את הימים שבין יום ירושלים ליום האחדות שיצוין מחרתיים תקדיש מערכת החינוך, באמצעות פעילות חינוכית חברתית בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, לצורך בקירוב לבבות ובחיבור ובין אוכלוסיות, בין מגזרים ובין קבוצות שונות בחברה.

תגיות:מערכת החינוךירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה