הרב יצחק זילברשטיין

’אם אתה מתנהג כך - לא מגיע לך ילדים!’, אמרה האשה לבעלה

בני הזוג הגיעו לביתו של גיסי מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א, וסיפרו את שעבר עליהם. הגאון הביע את השתוממותו, כיצד מוציאים מילים שכאלו בבית יהודי! כששאלוהו מה התיקון לכך, השיב 'תקבלו על עצמכם לא לומר שוב שטויות שכאלו'...

אא

סיפר מו"ר הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליט"א:

הכל יודעים שככל שקדושתם של הימים שלפני הפסח, היא גדולה ועצומה, כך רבה הסכנה של התפרצויות-כעס בבית, כאשר אחד מבני הזוג, או שניהם גם יחד, אינם שולטים בעצמם מפאת הלחץ, ולפעמים נעשה הדבר לפני הילדים, ומשמש כדוגמה שלילית שאין כמותה לבית יהודי.

תחילתו של הסיפור היה בערב שבת הגדול, כאשר באותו בית עליו אנו מדברים נבדקו כבר רוב החדרים והוכשרו סופית לפסח, ועל הילדים נאסר להכניס חמץ למקומות הללו.

אחד הילדים הקטנים לא נזהר דיו, ולמרות האזהרה של ההורים, והפתק באותיות קידוש לבנה שניתלה על הדלת ובו הודעה שהחדר כשר כבר לפסח, נכנס הילד אל החדר עם ביסקוויטים בידו, וכשכולו מלא בפירורי חמץ.

האב, שמן הסתם היה לחוץ מאוד באותו רגע, התרגז על הילד הקטן, וכעסו גבר בו, עד שהחל לצעוק בקול רעש גדול, טרק את דלתות הבית בחוזקה, ועשה רושם כמי שאיבד שליטה על עצמו.

מה צריכה לעשות עקרת בית הרואה את בעלה במצב כזה? - להרגיע את הבעל! אבל בראותה את בעלה מתרגז וכועס בצורה חמורה שכזו, הגיבה האשה אף היא בחוזקה כנגדו; אך לא הסתפקה בתגובה סתמית, אלא הוסיפה משפט נורא: 'אם אתה מתנהג בדרך שכזו כלפי הילדים, לא מגיע לך ילדים'! - - -

כבר ברגע שהוציאה את המלים הללו מן הפה, הרגיש הבעל מאוד לא טוב... הַרְגָּשתו היתה שלא ירחק היום והמלים הלא-טובות הללו תפעלנה את פעולתן!

והיום ההוא הגיע הרבה יותר מהר מכפי שחשבו. האשה היתה הרה לאחר כמה שנים שלא זכו בני הזוג להיפקד, והנה, לא עברו מספר ימים, ובעיצומו של חול המועדפסח - נפטר העובר שלה, באופן פתאומי לחלוטין, ושבק חיים לכל חי, ללא כל סיבה רפואית נראית-לעין.

איך אמרה האשה: 'לא מגיע לך ילדים'! הם לא היו צריכים יותר מזה. הרמז היה שקוף וברור!

בני הזוג הגיעו לביתו של גיסי מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א, וסיפרו את שעבר עליהם. הגאון הביע את השתוממותו, כיצד מוציאים מילים שכאלו בבית יהודי! כששאלוהו מה התיקון לכך, השיב 'תקבלו על עצמכם לא לומר שוב שטויות שכאלו'...

הרבנית קניבסקי ע"ה הוסיפה ואמרה לאשה: 'אם אַתְּ רואה את הכוח האדיר שיש לך בפה, תנצלי זאת לדברים חיוביים, ותתפללי על דברים שהינך זקוקה להם'. האשה שמעה וקיבלה על עצמה לעשות כדבר הזה.

בני הזוג שכאמור לא נפקדו במשך שנים בילדים, חששו שלאחר פטירתו הפתאומית של העובר, לא ייפקדו שוב למשך תקופה ארוכה.

ועתה, לאחר ששמעה האשה על הכוח שיש בפיה, עמדה והתפללה לבוראה שיפקדנה בילדים נוספים, והשקיעה מאוד בתפילות אלו.

וכפי שאמרה הרבנית קניבסקי, כך היה. לא עברה תקופה קצרה, והאשה נפקדה.

וילדה תאומים...

לרכישת הספר "ופריו מתוק" בהידברות שופס, הקלק כאן.

תגיות:ופריו מתוקהרב יצחק זילברשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה