חדשות בארץ

מבצע מעצרים ביהודה ושומרון: לוחמי ימ"מ ירו במבוקש בטול כרם

לוחמי הימ"מ ירו לעבר מבוקש בפעילות טרור שניסה להימלט מהם, ועצרו אותו. תושב רהט נעצר בחשד לביצוע עבירות ביטחון בהשראת ארגון דאע"ש

(צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל)(צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל)
אא

כוחות הביטחון פועלים החל משעות הבוקר (רביעי) במבצע מעצרים נרחב במרחב העיר ג'נין, בערים טול כרם ושכם ובכפרים עוריף, קבאטיה וג'בע. בצהריים ירו לוחמי הימ"מ בטולכרם לעבר מבוקש בפעילות טרור, שניסה להימלט מהם. הוא נפגע ונעצר.

בסמוך למקום מעצרו של המבוקש החלו התפרעויות. הלוחמים זיהו חמוש עם נשק חם שהשתתף בהפרת הסדר, ירו לעברו ופגעו בו. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים בקרב כוחות הביטחון. מוקדם יותר נורה פלסטיני על ידי כוחות צה"ל שפעלו בשכם. מקורות פלסטיניים דיווחו לאחר מכן כי הוא מת מפצעיו. 

בתוך כך, הותר לפרסום כי במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ושל מחלק פח"ע בימ"ר נגב של משטרת ישראל, נעצר בחודש שעבר בשאר אל-גלאוי, אזרח ישראלי תושב רהט כבן 18, בחשד לביצוע עבירות ביטחון בהשראת ארגון הטרור המדינה האסלאמית (דאע"ש). 

חקירתו של אל-גלאוי בשב"כ העלתה כי הוא צרך באופן אינטנסיבי תכנים המזוהים עם ארגון הטרור ותמך ברעיונותיו ובמטרותיו. הוא אף יצר קשר עם פעיל דאע"ש מסוריה, במטרה שזה יסייע בידו להגיע למדינה על מנת להצטרף לארגון ולהילחם בשורותיו. לשם כך, פעל לקבל לידיו נשק עם הגעתו לסוריה. 

כלל חומרי החקירה הכוללים חשדות לעבירות ביטחון הועברו לפרקליטות מחוז דרום. כנגד אל-גלאוי הוגשה הצהרה בדבר הכוונה להגיש כנגדו כתב אישום. הוא יובא מחר בפני בית המשפט המחוזי בבאר שבע.

מהמשטרה נמסר כי "שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל רואים בחומרה רבה כל מעורבות או זיקה של אזרחים ישראלים לפעילות טרור, לרבות לארגון המדינה האסלאמית, ויוסיפו לפעול לסיכולה ולמיצוי מלוא חומרת הדין עם המעורבים בעבירות אלה".

תגיות:צה"לדאע"שימ"מ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה