חדשות בארץ

לאחר האולטימטום: אורבך וליברמן סיכמו על דחיית מתווה המעונות

לאחר שהציב בפני ראש הממשלה נפתלי בנט דרישה לביטול מתווה מעונות היום, סיכם חבר הכנסת ניר אורבך עם שר האוצר אביגדור על דחיית המתווה לשנת 2024. יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הגדיר את האולטימטום של אורבך לבנט כ"בלוף" וכ"משחק מתואם"

אורבך וליברמן, היוםאורבך וליברמן, היום
אא

(עודכן: 17:32)

שר האוצר אביגדור ליברמן ויו"ר סיעת ימינה, חבר הכנסת ניר אורבך, סיכמו היום (חמישי) בפגישה ביניהם כי יישומו של מתווה מעונות היום יידחה לשנת 2024.

בהודעה משותפת מטעמם של ליברמן ואורבך נמסר, כי הפגישה "נערכה ברוח טובה במשרד האוצר". עוד צוין כי הם סיכמו ש"יש לעשות כל מאמץ לייצב את הקואליציה, ובתוך כך סיכמו על ביטול מתווה המעונות לשנת 2023 ודחייתו לשנת 2024".

"הצדדים בפגישתם הסכימו כי הפערים הם לא גדולים, וכי יש לפעול במטרה לשלב אוכלוסיות בשוק העבודה ולצד זאת לשמור על ציבור לומדי התורה. הצדדים סיכמו כי ההידברות ביניהם תימשך יחד עם שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, גם בתקופה הקרובה''.

הסכמתו של ליברמן לדחות את יישום מתווה המעונות באה בעקבות רשימת הדרישות שהציב אורבך אתמול בפני ראש הממשלה נפתלי בנט כתנאי להישארותו בקואליציה. הרשימה כללה את ביטול מתווה המעונות של ליברמן הפוגע במשפחות האברכים, כינוס מועצת התכנון העליונה לצורך אישור תוכניות בנייה ביהודה ושומרון, וחיבור ההתיישבות הצעירה לרשת החשמל. על פי הודעתו של אורבך, הוא אמר לבנט כי "בלי פתרון לנושאים האלו לא אוכל להישאר בקואליציה".

בתגובה לדחיית מתווה המעונות, כתב הפרשן הפוליטי עמית סגל בציניות כי "לא ברור מה יותר מדהים בויתור על מתווה המעונות: ההתקפלות המהירה של ליברמן מכל צעד אידיאולוגי בנושא החרדים, או העובדה הברורה שהאולטימטום של אורבך היה פייק מוחלט".

יו"ר סיעת יהדות התורה, חבר הכנסת יעקב ליצמן, מסר: "הסחר הפוליטי בילדי האברכים שבין ליברמן לנתיניו בימינה הוא בזוי ומכוער. אנשים בלי לב, שלא חמלו על ילדים רכים, שחטאם היחיד הוא לימוד התורה של אביהם, הפכו למטבע פוליטי עובר לסוחר, בהתאם לאיומים ואילוצים פוליטיים. הסירו ידכם מלומדי התורה והמסורת היהודית. לקואליציית הזדון המתפוררת של בנט-לפיד-ליברמן אין ולא תהיה תקומה".

חברות פורום "תורתם אומנותן" של נשות האברכים בציונות הדתית הגיבו: "ההתרגשות מיותרת - ניר והשר ליברמן סיכמו בסך הכל שהבעיה תידחה בשנה. מה ההבדל בין יישום המתווה ב-2023 או ב-2024 אם הפגיעה האנושה בלומדי התורה תגיע בסוף? אין כל חדש תחת השמש, הממשלה מוכיחה שוב שסולם הערכים שלה לא כולל כבוד לתורה. ליברמן דבק ברעיון לפגוע בלומדי התורה, ואין לצערנו מי שידפוק על שולחן ויגיד - לא במשמרת שלי. כמו תמיד, ממשיכים בדיבורים במקום לנקוט במעשים. חבל".

עוד קודם לפגישה של שר האוצר ויו"ר סיעת ימינה, התקבלה הודעת האולטימטום של אורבך לבנט בספקנות רבה בימין. יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', כתב בטוויטר כי מדובר ב"בלוף" וב"משחק מתואם" בין בנט לאורבך. לדבריו, "בנט נותן לו סולם: 1. לגבי המעונות כבר יש מתווה עקרוני מוסכם עם האוצר. 2. מועצת התכנון העליונה - גנץ יאשר כדי לשמור על הממשלה. 3. חשמל זה בכלל ניצחון של אבו מאזן, כי המתווה יחבר יותר מאחזים ערבים שהוקמו במסגרת תוכנית פיאד מאשר יישובים יהודים".

תגיות:אביגדור ליברמןניר אורבך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה