חדשות בארץ

הדרמה הפוליטית: האולטימטום של ניר אורבך לבנט

חבר הכנסת ניר אורבך מתנה את הישארותו בקואליציה ברשימת דרישות אותה הציג בפני ראש הממשלה נפתלי בנט

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

הדרמה הפוליטית: חבר הכנסת ניר אורבך מימינה הציב אתמול (רביעי) בפני ראש הממשלה נפתלי בנט אולטימטום, לפיו הישארותו בקואליציה מותנית בקיום מספר דרישות. 

רשימת הדרישות של אורבך, כפי שפורסמה הבוקר על ידו, כוללת את ביטול מתווה המעונות של שר האוצר אביגדור ליברמן הפוגע במשפחות האברכים, כינוס מועצת התכנון העליונה לצורך אישור תוכניות בנייה ביהודה ושומרון, וחיבור ההתיישבות הצעירה לרשת החשמל. "בלי פתרון לנושאים האלו לא אוכל להישאר בקואליציה", הבהיר אורבך לבנט. האולטימטום פורסם בעוד בנט, המנסה לשדר "עסקים כרגיל", פרסם תמונה משותפת שלו עם שרת הפנים איילת שקד בסיור בעיר חריש. 

אמש דווח, כי בפגישה שקיים עם חברי סיעתו ספג מהם בנט ביקורת חריפה, במיוחד מאורבך שאמר לו: "לא ייתכן שהשתמשת בביטוי 'גדה מערבית'. זה לא קשור לשאר המפלגות בקואליציה. זה סתם לשלם מחיר בבית האידיאולוגי שלנו, הכנסתם אותי לסיטואציה בלתי אפשרית".

כזכור, חברת הכנסת עידית סילמן הודיעה אתמול על פרישתה מהקואליציה. בכך איבדה ממשלת בנט-לפיד את הרוב הדחוק שהיה לה ממילא בכנסת, והיא זוכה כעת לתמיכתם של 60 חברי כנסת בלבד. במהלך הלילה נערכה פגישה משותפת בין אורבך, שקד וסגן השר אביר קארה, בסיכומה הוחלט לפעול במשותף ולקבל יחד את ההחלטה על עתידם הפוליטי.

פרשן חדשות 12, עמית סגל, דיווח אמש כי קארה שוקל לערוק מימינה. על פי הדיווח, במהלך היום ניהל קארה מגעים עם סילמן ועם חבר הכנסת עמיחי שיקלי, והשלושה אף ניסחו להתפלגות מימינה ולהקמת סיעה עצמאית. עם זאת, ההסכם טרם נחתם. בלשכת בנט טענו כי קארה חזר בו מכוונת העריקה, וזאת בשל לחצים שהפעילה עליו שקד.

תגיות:נפתלי בנטימינהניר אורבך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה