טורים אישיים - כללי

כתב ynet על פטירת הרב קנייבסקי והפיגוע בבני ברק: "הצדיק אבד"

"מפגעים השתוללו וטילים התעופפו מימינה ומשמאלה - ובני ברק בשלה, שלווה ורגועה. עיר ללא הפסקה. תורה מגנא ומצלא", כותב קובי נחשוני, עיתונאי 'ידיעות אחרונות'

  • כ"ח אדר ב' התשפ"ב
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

קובי נחשוני, עיתונאי חטיבת החדשות של 'ידיעות אחרונות' ו-ynet התייחס לפיגוע הרצחני בבני ברק – 10 ימים בלבד לאחר פטירתו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי זצ"ל.

"זקני בני ברק אינם זוכרים מתי בפעם האחרונה הכה הטרור בעיר", פותח נחשוני את דבריו. "בצוק איתן ובשומר החומות הטילים והרקטות פסחו עליה, בפיגועי אוסלו לא התפוצצו בה אוטובוסים, וגם באינתיפאדה השנייה לא נשלפו בה רובים וסכינים". נחשוני מדגיש שלמרות העובדה שבבני ברק צפיפות אוכלוסייה, ריבוי ילדים וברחובותיה מסתובבים פחות נושאי נשק ביחס לערים אחרות – הטרור לא היכה בעיר, והתושבים המשיכו את שגרת יומם בבטחה גם בתקופות הקשות שידעה מדינת ישראל. "מפגעים השתוללו וטילים התעופפו מימינה ומשמאלה - והיא בשלה, שלווה ורגועה. עיר ללא הפסקה. תורה מגנא ומצלא", כותב נחשוני.

כתב 'ידיעות' מציין כי עיר התורה ותושביה לא סמכו על הנס, ולרוב לצד האמונה הגדולה היתה בעיר היערכות, התמגנות ושמיעה להוראות. "היה לבני ברק על מי לסמוך", כותב נחשוני וחוזר 31 שנה לאחור. "1991, ימי מלחמת המפרץ ואיום טילי הסקאד, אמר הרב חיים קנייבסקי זצ"ל ש'בבני ברק לא ייפול' - וצדק. הוא ציטט בדבריו את החזון אי"ש שהתבטא כך לפניו, בזמן מלחמת השחרור, והדגיש כי מאז אין שינוי.

וכך היה. נחשוני מציין את המטוס המצרי שהפגיז בית חרושת בתש"ח דווקא בצידו הדרום-מערבי של גבול בני ברק-קמת גן, כך גם בתשנ"א נחת טיל הסקאד בתל אביב הסמוכה. צדיק גוזר והקדוש ברוך הוא מקיים. 

נחשוני מצטט את דבריו של יעקב כהן, מבאי ביתו הקרובים ביותר של הגר"ח קנייבסקי. "יעקב כהן אמר לי בהלוויית הרב קנייבסקי 'מי שחי בדור הזה צריך לשמוח שהוא חי בדור שהיה מי שהגן עליו, מי ששמר עליו עם התורה שלו, עם הלימוד שלו. עכשיו איבדנו את כל זה. מי ישמור עלינו?'"

בטורו מביא נחשוני את דבריה של רחלי גרינוולד, יועצת אסטרטגית תושבת בני ברק, שפרסמה טור לאחר פטירת הרב קנייבסקי. גרינוולד תיארה את זיכרונות ילדותה ובגרותה בעיר התורה - ממלחמת המפרץ, דרך לבנון השנייה ועד לעופרת יצוקה, עמוד ענן, צוק איתן ושומר החומות – הדהדה באוזני התושבים כל העת הבטחת 'היה לא תהיה' שהתגשמה.

"את האמת כולנו ידענו: בבני ברק אכן מעולם, אבל מעולם, 'לא נפל'", כתבה גרינוולד. "תמיד זה היה 'ליד', ברמת גן או בגבעתיים, או 'כמעט'. ר' חיים אמר שבבני ברק לא ייפול, אבל בשושן פורים זה קרה. בפעם הראשונה - בבני ברק 'נפל'. שר וגדול נפל בישראל".

תגיות:בני ברקהרב חיים קנייבסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה