טורים אישיים - כללי

טור נוטף דמעות על פטירתו של הגר"ח קנייבסקי: בכה, בני, בכה, כי גדולה האבידה ומי ינחם

טור נוטף דמעות לזכרו של מרן שר התורה, הגאון הגדול רבי חיים קנייבסקי זצ"ל: "בכה, בני, בכה, ראה את השמש, כמה היא חיוורת היום. על התייתמותו של עם שלם - גם השמים בוכים"

  • י"ז אדר ב' התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

אנחנו צועדים כעת ברחוב רשב"ם, ומלוים את גדול הדור בדרכו האחרונה. אני, ואתה, בני הבכור בן ה-10. אתה בוכה, והדמעות זולגות על לחייך הרכות, ואני בוכה יחד איתך.

בכה, בני, בכה.

לא עליו עליך לבכות, בני. הוא, זצ"ל, מלא וגדוש בתורה ובמעשים טובים. בכה עלינו, על דור יתום, על שמהיום לא נוכל לעלות לר' חיים, לקבל עצה ותושיה, ברכה שתיתן מרוגע ללבבות דואבים, מילים ספורות ששוות זהב, ישועות ומופתים בלתי ניתנים לתיאור.

ראה את השמש, בני, כמה היא חיוורת היום. על התייתמותו של העם כולו - גם השמים בוכים.

בכה, בני, בכה. גם התורה חוגרת היום שק. בכה, כי בפתע גלה כבוד מישראל. בכה על כך שמאור הדור עלה בסערה השמימה, והותיר אותנו ללא מנחם. דור יתום ללא אב.

בכה, בני, בכה, כי איבדנו ים של תורה. איבדנו גאון גדול ושקדן עצום, שהקדיש את שנות חייו לתורה, ובמשך שעות רבות ביום פתח את דלת ביתו עבור מאות יהודים שמצאו כתובת לשפוך את ליבם בפניו.

בכה, בני, בכה, על גאון הדור שאיבדנו בעוונותינו, על רוח אפינו משיח ה' שנלקח מאיתנו. מי ילחם לנו את מלחמת התורה, מי ייטול על כתפיו הרחבות הכרעות כבדות וקשות, מי ינהיג את הדור, הדור האחרון.

בכה, בני, בכה, כי כלי מלחמה אבדו ונפלו גיבורים, אבל יחיד עשה לך, בן יקר, ומספד תמרורים.

בכה, בני, בכה, כי הושברנו שבר כה עצום בהסתלקותו, כשבחטף נלקח מאיתנו תלמיד חכם שידע את כל התורה כולה, וחייב את כולנו בשקדנותו.

בכה, בני, על ענק בתורה שרבים ראו ישועות מהברכות שלו, ורק לעמוד כמה רגעים בודדים בחדרו כבר יכול להרטיט את הלב. בכה על שקדן גדול שלמד ולמד ולמד, והתורה היתה כל חייו, ובכל זאת, עם ישראל משווע לעצתו, אז הוא מקדיש זמן יקר לאלפים שעומדים לאורך השבוע בפתח ביתו.

בכה, בני, על גדול בתורה שהקדיש את זמנו לילד קטן בן 3 שרוצה שהרב יברך אותו לקראת התספורת הראשונה, לעוד יהודי שמגיע עם פנים מיוסרות ומבקש ברכה לבריאות. לעוד שאלה בהלכה.

בכה, בני, כי לפני בר המצווה שלך לא נוכל לעלות לר' חיים לקבל ברכה, בכה, כי לפני סגירת השידוך עם כלתך המיועדת לא נוכל לבוא, כמו רבבות יהודים נוספים, לקבל ברכה שתתיר ספקות. בכה, בני, בכה, כי איבדנו, איבדנו את ר' חיים זצ"ל, האדם הגדול בענקים.

בכה, בני, כי העולם של מחר הוא לא העולם של אתמול. בכה, כי ילדיך כבר יוולדו לעולם בלי ר' חיים, בלי הדמות המאירה והיוקדת, שרוח הקודש הנצה בבית מדרשו.

בכה, בני, בכה, כי נשארנו יתומים, כצאן בלא רועה.

בכה, כי פטירתו של ר' חיים קשה היא לעם ישראל כחורבן בית המקדש. בכה, כי מי יודע כמה גזירות ביטל ר' חיים, בזכות כח תורתו, וכעת מי יגן בעדנו.

בכה, ילד טהור, ואל תאמר די לדמעותיך, כי דמעות העיניים על מיתת צדיקים, מכפרות על כלל ישראל.

בכה, בני, כי גדולה האבידה, ומי ינחם.

הנח את לחייך הרטובות על כתפי ונבכה ביחד, יחד עם כל בית ישראל, את השריפה אשר שרף ה'.

מעמד קבלת עול מלכות שמים בהלווית הענק. צפו:

(צילום: יהושע ברים)

תגיות:הרב חיים קנייבסקיטורים אישיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה