חדשות בארץ

עם ישראל מתאבל על פטירת מרן שר התורה: סיכום חדשות השבת

במסע ההלוויה של מרן שר התורה, הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל, צפויים להשתתף כמיליון איש. בנט ולפיד נגד כוונת ממשל ביידן להסיר את משמרות המהפכה האיראניים מרשימת הטרור. כל מה שחשוב לדעת

  • ט"ז אדר ב' התשפ"ב
אא

(עודכן: 19:18)

עם ישראל מתאבל על פטירתו של מרן שר התורה, הגאון הרב חיים קנייבסקי זצוק"ל, שהלך אתמול (שישי) לעולמו שעה קלה לפני לפני כניסת השבת והוא בן 94.

הגר"ח זצוק"ל יובא למנוחות מחר בבני ברק. מסע ההלוויה יתחיל בשעה 11:00. במשטרה מעריכים כי בהלוויה ישתתפו כמיליון איש. לקראת מסע ההלוויה, מחר החל משעות הבוקר המוקדמות ייחסמו כבישים רבים באזור המרכז. הכניסות לבני ברק ייחסמו, וההגעה להלוויה תתאפשר באוטובוסים בלבד. בכניסה לעיר יוקם טרמינל לאוטובוסים. כ-3,000 שוטרים ולוחמי מג"ב יאבטחו את מסע ההלוויה, שיחל בבית הרב ברחוב רשב"ם ויגיע לסיומו בבית העלמין חזון איש בעיר.

עם היוודע הידיעה על פטירתו של הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל, פרסם נשיא המדינה יצחק הרצוג הודעת אבל רשמית: "יחד עם המוני בית ישראל, אני כואב את הבשורה המרה עם עלייתו של גדול הדור ושר התורה, הגאון הרב חיים קנייבסקי, לגנזי מרומים. אהבת התורה, צניעותו, ענוותנותו והנהגתו הרוחנית יחסרו לעולם הישיבות ולעם ישראל כולו. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. תנחומיי הכנים למשפחתו, תלמידיו ומוקיריו".

ראש הממשלה נפתלי בנט פרסם אף הוא הודעת אבל על פטירתו של מרן שר התורה: "ביחד עם כל עם ישראל, קיבלתי בצער עמוק את הבשורה על מותו של גדול הדור, מרן הרב חיים קנייבסקי זצ"ל. חרף גדולתו בתורה ובציבור, הרב הקפיד לקבל תמיד בלב פתוח ובמאור עיניים כל אדם. הוא היה מנהיג ציבור אמיתי, אשר מביתו הצנוע בבני ברק הנהיג רבבות מעם ישראל - בחוכמה, ביישוב הדעת, בבקיאות נדירה. אני משתתף בצער המשפחה באבלה הכבד".

ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, ספד: "אני דואב עמוקות עם כל בית ישראל על פטירתו של ענק התורה ומנהיג הרבים, הרב חיים קנייבסקי זצ"ל. עם ישראל איבד תלמיד חכם עצום שהיה חוליה מרכזית בשרשרת מסירת התורה מדור לדור".

"ביתו של הרב קנייבסקי בבני ברק שימש מוקד של עלייה לרגל לבני עמנו מכל שדרות הציבור. הם שתו בצמא את מוצא פיו, ביקשו את ברכתו ואת עצותיו, ושאבו תעצומות נפש מסמכותו התורנית המיוחדת במינה. תמונתו של הרב הישיש ששוקד בלא הרף על תלמודו עוררה השראה בלב סובביו. הוא ניצל כל רגע פנוי ללימוד, והדבר התבטא בבקיאותו העצומה בתורה שבכתב ובתורה שבעל פה".

"הרב קנייבסקי הסתלק מאיתנו בעיצומו של חג הפורים, זמן קצר לפני כניסת שבת צו. בפרשת השבוע אנו קוראים 'אֵשׁ תָּמִיד תּוּקַד עַל הַמִּזְבֵּחַ לֹא תִכְבֶּה'. אש התמיד של אהבת ישראל ותורת ישראל שבערה ברב קנייבסקי זצ"ל לא תכבה לעולמי עד. תנחומיי העמוקים מסורים למשפחתו היקרה. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

פיגוע דקירה בבירה: מחבל דקר הבוקר אזרח בשנות ה-30 לחייו סמוך למתחם התחנה בירושלים. הדוקר, בן 28, הגיע מאזור שכונת אבו טור. האזרח, שנפצע באורח קל, נאבק במחבל והצליח להפיל אותו. שוטרים שהיו במקום נטרלו את המחבל בירי.

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד פרסמו אתמול הודעה משותפת, בה קראו לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שלא להסיר את משמרות המהפכה של איראן מרשימת ארגוני הטרור. על פי דיווחים שונים, צעד זה נשקל על ידי הממשל האמריקני, במסגרת החתימה הצפויה על הסכם הגרעין המחודש בין המעצמות למשטר האייתוללות.

"משמרות המהפכה האיראניים הם החיזבאללה בלבנון, הם הג'יהאד האיסלאמי בעזה, הם הח'ותים בתימן, הם המיליציות בעיראק", מסרו בנט ולפיד. "משמרות המהפכה עומדים מאחורי ההתקפות על אזרחים וחיילים אמריקנים בכל רחבי המזרח התיכון, כולל בשנה האחרונה. הם אלה שעמדו מאחורי התכנונים להתנקש בחייהם של פקידי ממשל אמריקנים בכירים".

"משמרות המהפכה נטלו חלק ברצח מאות אלפי אזרחים סורים, הם הרסו את לבנון, הם עוסקים בדיכוי רצחני של אזרחים איראנים. הם הורגים יהודים מפני שהם יהודים, נוצרים מפני שהם נוצרים, ומוסלמים מפני שאינם נכנעים להם. הם חלק מרכזי ובלתי נפרד במכונת הדיכוי הרצחנית באיראן. ידיהם מוכתמות בדמם של אלפי איראנים וברמיסת נשמתה של החברה האיראנית".

"הניסיון לבטל את הגדרת משמרות המהפכה כארגון טרור הוא עלבון לקורבנות ומחיקה של מציאות מתועדת, שיש לה הוכחות חד-משמעיות. אנו מתקשים להאמין שהגדרת משמרות המהפכה כארגון טרור תבוטל תמורת 'הבטחה לא לפגוע באמריקנים'".

"המלחמה בטרור היא משימה של העולם כולו", סיכמו ראש הממשלה ושר החוץ. "אנו מאמינים שארצות הברית לא תפקיר את בעלות בריתה הקרובות ביותר תמורת הבטחות ריקות של טרוריסטים".

תגיות:איראןהרב חיים קנייבסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה