חדשות בעולם

מיליוני צפיות ברשת | אישה התפרצה לשידור חי וקראה: "אל תאמינו לתעמולה. פוטין פושע"

עובדת של ערוץ הטלוויזיה הממלכתי ברוסיה התפרצה לאולפן החדשות באמצע שידור חי. היא קראה לאזרחי רוסיה למחות נגד הנשיא ולדימיר פוטין. "אל תאמינו לתעמולה", קראה

  • י"ב אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עובדת של ערוץ הטלוויזיה הממלכתי "רוסיה 1" התפרצה אתמול (שני) לאולפן החדשות בזמן שידור חי. העובדת קראה לאזרחי רוסיה לא להאמין לתעמולה. "הם משקרים לכם כאן", אמרה. "אל תאמינו. תעצרו את המלחמה! לא למלחמה!"

בסרטון שהקליטה לפני שהתפרצה לשידור, אמרה העובדת כי "מה שקורה באוקראינה זה פשע. רוסיה היא מדינה תוקפנית, והאחריות לתוקפנות הרוסית היא על המצפון של איש אחד בלבד - ולדימיר פוטין". היא קראה לאזרחי רוסיה להפגין נגד המלחמה: "יש לנו את הכוח לעצור את מלחמת האחים הזו, הרי הם לא יכולים לשים את כולנו בכלא".

המעשה האמיץ של העובדת, מרינה אובסיאניקובה, כבר זכה למיליוני צפיות ברשת. העובדת עצמה נעצרה ונלקחה לתחנת משטרה במוסקבה. המעשה האמיץ שלה כבר זכה למיליוני צפיות ברשת. ייתכן שהיא תעמוד לדין במסגרת חוק חדש שאוסר על הכפשת הצבא הרוסי והפצת "פייק ניוז". העונש המרבי למורשעים בכפוף לחוק החדש עומד על 15 שנות מאסר.

פוטין מדכא ביד קשה את המחאות של אזרחי רוסיה. מאז תחילת המלחמה עצרה הממשלה הרוסית 14,911 אזרחים שהפגינו נגד המלחמה המיותרת. בנוסף, הגישה של אזרחי רוסיה לפייסבוק, טוויטר ויוטיוב נחסמה מאז תחילת המלחמה.

במקביל, במערב חוששים שסין תסייע צבאית וכלכלית לרוסיה. בעקבות כך, יועצו של נשיא ארה"ב לביטחון לאומי נפגש ברומה עם הדיפלומט הבכיר של סין. במהלך הפגישה הזהיר היועץ האמריקני את הדיפלומט הסיני מעונשים ומבידוד בינלאומי במידה ותסייע לרוסיה.

מלחמת רוסיה – אוקראינה נכנסת ליומה ה-21, ואף אחת מ-10 הערים הגדולות של אוקראינה לא נכבשה. גורמי מודיעין במערב מדגישים כבר שבועיים שהצבא הרוסי נתקל בקשיים לוגיסטיים, ומתמודד עם התנגדות עזה מהצפוי של האוקראינים, וכן עם בעיות מורל בקרב חייליו.

המצב ההומניטרי במריופול הנצורה קשה מנשוא. הרשויות בעיר מסרו כי יותר מ-2,500 אזרחים נהרגו בעיר מתחילת המלחמה. תושבים רבים מנותקים ממים ומחשמל, האוכל והמים הולכים ואוזלים, וגופות רבות נטמנות יחדיו בקברי אחים, בין הפגזה להפגזה.

תגיות:רוסיהולדימיר פוטיןאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה