חדשות בארץ

בדרך לסערה בכנסת? שבוע החקיקה יוצא לדרך וגורמים בקואליציה מתמרדים

חוקי הגיור והאזרחות והחוק להגבלת כהונת ראש הממשלה סופגים מהלומות מתוך הקואליציה, שמתכוננת לשבוע סוער של חקיקה. גם באופוזיציה נערכים לקרבות פרלמנטריים

  • ד' אדר ב' התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

(עודכן: 19:11)

בדרך לשבוע סוער בכנסת: בקואליציה הוחלט היום (שני) שלא להעלות השבוע לקריאה שלישית את החוק להגבלת כהונת ראש הממשלה - חוק שהוצע על ידי שר המשפטים גדעון סער. ההחלטה התקבלה בשל החשש מהפלתו של החוק, שהפך לאחד מדגלי הקואליציה.

 

משבר נוסף בקואליציה הרעועה מגיע בדמותו של חוק הגיור, שהנסיונות להעביר אותו נדחו לכנס הקיץ של הכנסת. הדחייה מגיעה לאחר שרע"מ הודיעה כי לא תצביע בעד החוק, שהיה אמור להגיע השבוע למליאה להצבעה בקריאה ראשונה. החלטתה של רע"מ נובעת מתוך רצון שלא להצביע עבור חוקים שנוגעים לענייני דת ומדינה, כמו גם מתוך רצון שלא להמשיך ולהרע את יחסיה עם המפלגות החרדיות. בימים האחרונים הופעל לחץ כבד מצד חברי הכנסת החרדים על יו"ר רע"מ מנסור עבאס, ונראה שהמאמצים נשאו פרי. כידוע, חוק הגיור מעורר התנגדות רבה בקרב גדולי ישראל, שחוששים מהסכנה ההלכתית שהוא טומן בחובו.

גם חוק האזרחות זוכה למתקפה מתוך הקואליציה עצמה - סיעת מרצ הגישה אלפי הסתייגויות נגד החוק, שנועד למנוע איחוד משפחות בין פלסטינים לערבים ישראליים. במרצ בחרו בצעד החריג, לאחר ששרת הפנים איילת שקד החליטה לקדם את אישור החוק בסיוע האופוזיציה.

בהקשר זה ראוי לצין כי השב"כ פרסם לאחרונה נתונים יוצאי דופן בנוגע למספר הערבים שהיו מעורבים באירועים אלימים, מתוך מי שהגיעו לישראל בעקבות איחוד משפחות. לפי הנתונים, 10 אחוז מהמשתתפים בהתפרעויות במהלך מבצע "שומר החומות" הגיעו לארץ בעקבות איחוד משפחות, או שהם בנים למשפחות כאלה. מספר גבוה עוד יותר, של 26 אחוז מהמעורבים באלימות אשר הגיעו בעקבות האיחוד המדובר, נרשם באירועי האלימות סביב הנטיעות שהתרחשו לאחרונה בנגב.

ההערכות הן שהקיפאון בקואליציית בנט-לפיד והצעות החוק האחרונות שנפלו, יאלצו את הקואליציה לערוך מרתון חקיקה בשבוע הקרוב, האחרון לפני יציאה לפגרה, מה שיוביל לשבוע עמוס, ומן הסתם גם סוער בכנסת. ראשי הקואליציה, חברי הכנסת עידית סילמן ובועז טופורובסקי, כבר דואגים לקדם בוועדת הכנסת את הפעלת סעיף 98 בתקנון, המאפשר לצמצם את הזמן בו ניתן לערוך פיליבסטר על חוקים, וזאת על מנת להספיק להעביר כמה שיותר חוקים לפני הפגרה.

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, חבר הכנסת יריב לוין (הליכוד), הנחה את חבריו לשמור על ערנות וביקש מהם "להישאר בקרבת הכנסת עד יום שישי", במה שמעיד על פעילות ערנית למדי שצפויה גם מצדה של האופוזיציה.

תגיות:חוק הגיורחוק האזרחותחוק הגבלת כהונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה