חדשות בעולם

הערכה: הלחימה באוקראינה צפויה להימשך חודשים ושנים. בנט שוחח שוב עם זלנסקי

בנט שוחח עם זלנסקי בפעם השלישית ביממה האחרונה. הפסקת אש במריופול כדי לפנות אזרחים

  • ג' אדר ב' התשפ"ב
(צילומים: shutterstock)(צילומים: shutterstock)
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח בטלפון הבוקר (ראשון) עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. זוהי הפעם השלישית ביממה האחרונה, לאחר ששוחח אמש פעמיים עם הנשיא האוקראיני.

כזכור, בנט נפגש אתמול עם נשיא רוסיה ולדמיר פוטין בפגישה שארכה 3 שעות. במהלכה שוחחו השניים על המלחמה באוקראינה, ועל שיחות הגרעין שנערכות בווינה. לאחר הפגישה עם פוטין, טס בנט לגרמניה, ונפגש עם הקנצלר אולף שולץ.

דוברו של שולץ מסר לאחר הפגישה: "הנושא המרכזי של הפגישה בת 90 הדקות היה תוצאות השיחה שקיים ראש הממשלה הישראלי עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה בשבת. המטרה המשותפת נותרה לסיים את המלחמה באוקראינה 'כמה שיותר מהר', ונעבוד על זה בכל הכוח.

בהודעה שפרסם דוברו של ראש הממשלה נפתלי בנט נכתב כי בנט והקנצלר שולץ אכלו ביחד ארוחת ערב, במהלכה שוחחו על מספר סוגיות, בהן המצב בין אוקראינה ורוסיה. "במהלך הערב, שוחח ראש הממשלה פעמיים עם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, לאחר שנפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. כמו כן, קיים רה"מ שיחה עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון", הוסיפו.

על פי הפרסום ב-ynet, ההכנות לפגישה החלו ביום רביעי, כאשר שוחח בנט עם פוטין, והאפשרות עלתה על הפרק. גרמניה, צרפת ואוקראינה ביקשו מבנט לתווך בין קייב לקרמלין, רה"מ עדכן את הבית הלבן בכוונתו לנסוע – וקיבל את ברכתו של ביידן. הפרסום מעלה שאלות נוקבות אודות טיסתו של רה"מ ביום הקדוש – תוך חילול שבת עצום, כאשר יכול היה להקדים את הטיסה במספר שעות.

הבוקר הזהיר סגן ראש ממשלת בריטניה, דומיניק ראב, כי הלחימה באוקראינה צפויה להימשך חודשים עד שנים. "יקח זמן עד שפוטין יכשל באוקראינה, המלחמה לא תגמר בתוך ימים", אמר.

מועצת העיר מריופול הודיעה על פינוי אזרחים במהלך הפסקת אש זמנית שתחול מהשעה 12:00 ותימשך עד 21:00. העיר מריופול נצורה כולה על ידי צבא רוסיה, ולתושבים אזלו האוכל, המים והחשמל. "אנחנו לא יכולים לאסוף את הגופות מהרחובות", אמר סגן ראש העיר סרגיי אורלוב ל-CNN. ייתכן שמניין ההרוגים שם עומד כבר כעת על מאות. לפי הערכות, בעיר לכודים כ-400 אלף בני אדם.

תושבי העיר מריופול המעוניינים לעזוב את עירם החרבה, יוכלו להגיע לשלושה אתרים בה, ומשם יועברו באוטובוסים, בנתיב שסוכם מראש, לזפוריז'יה. אנשי הצלב האדום יובילו את האוטובוסים, ויותירו גם לכלי רכב פרטיים יותר להצטרף למפונים, אך הם מתבקשים לנסוע אחרי האוטובוסים בשיירה שאותה יובילו אנשי הצלב האדום.

הטלוויזיה הממלכתית ברוסיה דיווחה שכוחות הבדלנים הפרו-רוסים מדונייצק השתלטו על את הרובעים בעיר מריופול. מדובר בעיר נמל, שהרוסים מעוניינים לכבוש אותה מכיוון שכיבוש העיר ייצור עבורם גשר בין חצי האי קרים לבין המחוזות דונייצק ולוגנסק המוחזקים על ידי הכוחות הבדלניים הפרו-רוסיים.

הבוקר חצה מספר הפליטים שברחו מאוקראינה את הרף של מיליון וחצי בני אדם: המוני אוקראינים ממשיכים להימלט אל פולין, רומניה, סלובקיה ומדינות אחרות במזרח אירופה ומרכזה.

תגיות:אוקראינהרוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה