חדשות יהדות

מירי רגב בציון רבי מאיר בעל הנס: "עם ישראל תמיד בצל ה’ מוגנים"

"גם כשבחוץ מתחילים להתפשט הצללים - עם ישראל תמיד בצל ה' מוגנים", במילים הללו פתחה השרה מירי רגב, את אחד הפוסטים היותר חזקים שפורסמו לאחרונה בעמוד הפייסבוק שלה

אא

"גם כשבחוץ מתחילים להתפשט הצללים - עם ישראל תמיד בצל ה' מוגנים", במילים הללו פתחה השרה מירי רגב את אחד הפוסטים היותר חזקים שפורסמו לאחרונה בעמוד הפייסבוק שלה. 

את הדברים כתבה רגב לאור פרשת 'ויקהל', שבה היא מתארת כיצד התכוננו בני ישראל לבניית המשכן, ומה הקשר בין זה לבין חוכמת הלב - שאליה כולנו מצווים להגיע בימים אלו. "פרשת 'ויקהל' מחדשת איך בנוי המקלט המושלם. הפרשה מספרת על הקהלת בני ישראל לקראת בניית המשכן, על התלהבותם בתרומת חומרי בנייה, כסף וזהב כה רבים עד כי צוו להפסיק לתרום, ועל הבנייה בפועל על ידי אמניות ואמנים בעלי חכמה נבואית.

"מסתבר שמה שהופך את הבניין והיצירה למעולים זה איכות האנשים, ולא החומרים. כך בפרשתנו מתואר לפרטי פרטים אופן יצירת המשכן, הבית הרוחני שליווה את עם ישראל לאורך כל שנות הנדודים וגם לאחר ההתישבות בארץ, ומודגש מספר רב של פעמים שיתרון האמניות והאמנים היה ב"חכמת הלב" שלהם.

"שילוב מילים זה של 'חכמה' ו'לב' בהתייחס לבונים - מודגש במיוחד ביחס לנשים שטוו את יריעות המשכן. אז מה שייך 'חכמת לב' לבנייה? חכמינו מסבירים ש'בנייה' או 'יצירה' חיובית וחזקה, כזו שנשארת לאורך זמן ומהווה מקלט והגנה לחוסים בצילה, מגיעה ממקום אנושי של "חכמת לב" - שזהו שילוב תכונות של חוכמה, אמונה גדולה ואהבה לכל, מתוך צניעות ותכונות טובות ומתוקנות.

"בימים סוערים אלה, שנזכה לחוכמת הלב, ונמשיך ליצור, לבנות, לעשות ולהצליח בעזרת ה'. השבוע התפללתי בקברו של הצדיק רבי מאיר בעל הנס, שזכותו תגן עלינו. שבת שלום", היא מסכמת, לצד תמונתה (בעיגול) בציון רבי מאיר זיע"א.

תגיות:פרשת השבועחיזוקמירי רגבאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה