סיון רהב מאיר

סיון רהב מאיר: טקס קבלת התורה – בלי תורה?!

"התעוררנו מאוחר. ההורים נמצאים בתרדמת, אחרי שנים של קמפיינים על 'הדתה' במערכת החינוך, בלי שאף אחד יצביע על כך שיש גם 'החלנה'"

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

עו"ד רוני ססובר נשואה לשחקן גיל ססובר והתמודדה ברשימת "ימינה" לכנסת האחרונה. הם הורים לארבעה וגרים בתל אביב. לאחרונה הקימה עם הורים נוספים את "פורום ההורים למען המסורת". היא לא דתייה, ילדיה לומדים בחינוך הממלכתי, אבל היא מרגישה שערכים שהיו מובנים מאליהם בעבר, הפכו לדברים שצריך להיאבק עליהם.

אצלה הכל התחיל כשהבת שלה חזרה מטקס קבלת התורה בבית הספר בכיתה ב', בלי התורה. כלומר, בלי ספר בראשית שרוני קיבלה בילדותה. מאבק מקומי שלה גרם לכך שהילדים יקבלו הביתה את חומש בראשית, והיא החלה לקבל עוד ועוד פניות דומות של הורים, מכל רחבי הארץ.

"הורים נורא מפחדים שיגידו שהם חשוכים ופרימיטיביים", היא אומרת. "אם הגננת רוצה לעשות קבלת שבת והדלקת נרות וקידוש בגן ואמא אחת אומרת שזו 'הדתה', הרבה הורים שכן רוצים טקס כזה שותקים ומתביישים. זה כבר לא נחשב נאור לומר שאנחנו גאים ביהדות שלנו, בשורשים שלנו. כמעט בכל סיפור כזה התקשורת תתייצב בצד הפרוגרסיבי, ולא תביא את שני הצדדים. הרי בכל פעם שנזעקו בגלל חב"דניק או בת שירות לאומי שהגיעה לכיתה, היו שם גם הורים שמאוד רצו שהילדים שלהם ייחשפו לתוכן הזה. איפה ההורים האלה? גם הורים שגילו ששיעורי תנ"ך כמעט נמחקו מהמערכת, לא הצליחו להעלות את זה לכותרות".

לאחרונה הגיעה רוני עם הורים נוספים לסבב פגישות בכנסת, כדי להכיר פוליטיקאים ועיתונאים, ולדרוש שיזכרו גם אותם בדיון הציבורי, שהתמונה לא תהיה חד צדדית. "התעוררנו מאוחר", היא אומרת. "ההורים נמצאים בתרדמת, אחרי שנים של קמפיינים על 'הדתה' במערכת החינוך, בלי שאף אחד יצביע על כך שיש גם 'החלנה'. לא באנו לריב, אלא לעמוד גם על הזכויות שלנו. בכל חוגי הבית שאני עושה אני מסבירה מה השתנה בשנים האחרונות בלי ששמנו לב, ומזכירה שעל פי חוק, חלק ממטרות החינוך הממלכתי הוא ללמד מסורת ומורשת, אהבת העם והארץ".

הטור פורסם בעיתון "ידיעות אחרונות".

תגיות:תורהסיון רהב מאירמערכת החינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה