חדשות בעולם

רגע מלחיץ בקייב: הכתב הישראלי הרים ידיים לאחר שנורו לעברו יריות אזהרה

עיתונאי תאגיד השידור הציבורי דב גיל-הר, המדווח בימים אלה מאוקראינה, מצא את עצמו מתמודד עם שוטרים אוקראיניים חשדניים שירו לעברו יריות אזהרה. האירוע הסתיים בשלום

  • כ"ו אדר א' התשפ"ב
גיל-הר, הערב בקייב (צילום מסך, כאן 11)גיל-הר, הערב בקייב (צילום מסך, כאן 11)
אא

בזמן שרוסיה ואוקראינה שקועות במלחמה ואזרחים רבים ממהרים לעזוב את השטחים מוכי הקרבות, יש מי שעושים את פעמיהם דווקא פנימה - העיתונאים. מי שאמונים על תיווך המציאות וחשיפת המתרחש מוצאים את עצמם לא פעם בטווח האש. 

עיתונאי תאגיד השידור הציבורי כאן, דב גיל-הר, התמודד היום (ראשון) עם אירוע מפחיד, לאחר שנורו לעברו יריות אזהרה על ידי שוטרים אוקראיניים, וזאת לאחר שזוהה כשהוא מדווח ליד המלון בקייב בו הוא מתאכסן. גיל-הר מיהר להרים את ידיו וצעק "אל תירו, אני מהטלוויזיה הישראלית". הוא שלף בזהירות את מכשיר הסלולרי ומיהר להציג את תעודת העיתונאי שלו. השוטרים מצדם הניחו לו אך דרשו שייכנס מיד למלון, והאירוע המותח הסתיים בשלום.

מאז פרוץ המלחמה, נראה שהשוטרים האוקראיניים חשדנים למדי בכל הנוגע לזרים. החשדנות הזאת נובעת ככל הנראה מדיווחים לא מאומתים, לפיהם החיילים הרוסים עשויים להסתנן לשטח בתחפושת ואולי גם מחשש של בטחון שדה.

מדוברות תאגיד כאן אישרו את הפרטים ומסרו: "בתקרית שהתרחשה כעת במרכז העיר קייב בעת שיצא שליח כאן חדשות, דב גיל-הר, לדווח מחוץ לבית המלון עצרו לידו שוטרים מקומיים שלא זיהו שמדובר בעיתונאי ישראלי וירו לידו באוויר כאות אזהרה".

תגיות:אוקראינההתקשורת הישראליתדב גיל-הר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה