חדשות בריאות

יפה בן דויד: "המתקפה על ד"ר אלרעי פרייס מבישה, הכל ספינים"

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, הכחישה את הדיווחים לפיהם ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, ביקשה ממנה להפעיל לחץ כדי למנוע את ביטול הבידודים במערכת החינוך: "כל העליהום והספינים עליה זה מעשה שלא ייעשה"

בניין משרד החינוך בירושלים, בעיגול: בן דויד (צילומים: פלאש 90)בניין משרד החינוך בירושלים, בעיגול: בן דויד (צילומים: פלאש 90)
אא

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, הכחישה הבוקר (חמישי) את הדיווחים לפיהם ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, לחצה עליה להתנגד לביטול הבידודים במערכת החינוך.

בריאיון לאודי סגל וספי עובדיה בגלי צה"ל, אמרה בן דויד: "בושה וחרפה לכל מי שמתנהג בצורה כזו ומכפיש אנשי מקצוע. האמת היא אחת: אני התקשרתי אליה, מעולם היא לא התקשרה אליי. עשיתי זאת גם בעבר עם פרופ' גמזו כשהיה ממונה הקורונה, עם פרופ' חזי לוי, דיברתי גם עם פרופ' סלמאן זרקא שאמר בדיוק אותו דבר".

"עכשיו התלבשו על ד"ר פרייס. ברגע שלגורם הפוליטי אין מה להגיד – הם תוקפים את הגורם המקצועי. זה מביש. היא אמרה לי בדיוק מה שאמרה בציבור, שלדעתה צריך לדחות את מתווה ביטול הבידודים. היא לא ביקשה מעולם להשבית. כל העליהום והספינים עליה זה מעשה שלא ייעשה".

אמש הכריזה בן דויד על שביתה בבתי הספר ובגנים, וזאת בעקבות החלטתו של ראש הממשלה נפתלי בנט להוציא לדרך את ביטול הבידודים במוסדות החינוך. ב-ynet דווח, מפי "גורמים המעורים בפרטים", כי ד"ר אלרעי פרייס פנתה לבן דויד וביקשה ממנה להפעיל לחץ כדי למנוע את יישומו המיידי של ביטול הבידודים.

במשרד הבריאות מיהרו להוציא הודעת הכחשה: "ד"ר שרון אלרעי פרייס לא ביקשה מיפה בן דויד, ולו ברמיזה, לפעול נגד יישומו של מתווה החינוך. בן דויד פנתה לד"ר אלרעי פרייס, על מנת לשמוע את עמדתם של בכירי המשרד על המתווה. ד"ר אלרעי פרייס הביעה את עמדתה המקצועית, כפי שעשתה בכל השבוע האחרון בדיונים המקצועיים. כל השאר – ספינים מכוונים שכל מטרתם להכפיש".

ד"ר מאיר פרייס, בעלה של ראש שירותי בריאות הציבור, הגיב הבוקר בחריפות על המתקפה נגד רעייתו: "ככה עובדת השיטה של ספין מכוער – יצירת פייק שקרי, הפצה שלו, תקשורת מגויסת ופגיעה במטרה", כתב בטויטר. "עכשיו לא מדברים על כך שבעצם יש עומס מטורף בבתי החולים, לא מדברים על תמותה עודפת משמעותית מקורונה ומסיבות אחרות. על טיפול לקוי, על רפואת קהילה במצוקה, על אלפי משפחות שנכנסות לסגר מכורח".

בריאיון בגלי צה"ל התייחסה מזכ"לית הסתדרות המורים גם למתקפה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון עליה בעקבות הכרזתה על השביתה, כשאמרה כי "צעדים כוחניים ופוליטיים על גבם של ילדי ישראל אינם ראויים ואינם מקובלים, בטח בימים מאתגרים כאלה. התנהלות אגרסיבית וחד צדדית לא בבית ספרנו". בן דויד הגיבה: "קודם כל, שתבקר בבתי הספר. יש ניתוק גדול מאוד של השרה מעובדי ההוראה. ההחלטות הן פוליטיות ולא מקצועיות, לצערנו הרב".

"שרת החינוך צריכה לדאוג לעובדי ההוראה, לא להפקיר אותם בעת הקשה הזאת, ולדאוג לבריאותם ולשלומם. דיברתי איתה אתמול בבוקר והסברתי את המצב, לצערי היא הייתה נעולה. היא עשתה שגיאה גדולה ביותר".

למרות הכרזת הסתדרות המורים על שביתה, הלימודים היום התקיימו כרגיל לאחר שבית הדין לעבודה הוציא צו מניעה לעובדי ההוראה. "זה עדיין לא הסתיים", הצהירה בן דויד. "ניתן צו במעמד צד אחד, עדיין לא שמעו את הטענות שלנו. אני יכולה לומר שזה נעשה בצורה מבישה – קיבלנו את הצו רק בשעה 06:50, התקשורת קיבלה את זה לפנינו. כנראה שכך משרד החינוך עובד".

"נשמיע את כל הטיעונים שלנו, ונעשה את הכל לשמור על בריאותם ושלומם של אנשי החינוך. כמובן שאנחנו שומרי חוק – נקיים מה שיחליט בית הדין", סיכמה בן דויד.

תגיות:מערכת החינוךיפעת שאשא ביטוןנגיף הקורונהיפה בן דוידשרון אלרעי פרייס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה