חדשות בריאות

בעקבות ביטול הבידודים: הסתדרות המורים הכריזה על שביתה

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, הודיעה על השבתת בתי הספר והגנים מחר, וזאת בעקבות החלטת הממשלה לבטל את הבידודים במערכת החינוך. במוסדות החינוך המיוחד יתקיימו הלימודים כרגיל

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

(עודכן: 21:16)

הסתדרות המורים הכריזה הערב (רביעי) על השבתת מחאה של הלימודים בבתי הספר ובגנים, וזאת בעקבות החלטתו של ראש הממשלה נפתלי בנט לבטל החל ממחר את הבידודים לתלמידים שנחשפו למאומת לקורונה. במשרד החינוך נערכים להוצאת צווי מניעה למורים ולגננות.

בהודעה ששלחה מזכ"לית ההסתדרות יפה בן דויד לעובדי ההוראה נכתב: "לאור החלטת הממשלה שחושפת אתכם לנגיף הקורונה באופן שמסכן את בריאותכם ולנוכח אלפי פניות מכם, יינקטו מחר צעדי מחאה – אין להגיע מחר לבתי הספר ולגנים".

בן דויד ציינה כי כיתות חינוך מיוחד בבתי ספר רגילים יצטרפו לשביתת המחאה, אולם במוסדות החינוך המיוחד הלימודים יתקיימו כרגיל: "אנא המתינו להנחיות באשר לצעדי מחאה נוספים".

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון מסרה בתגובה כי "צעדים כוחניים ופוליטיים על גבם של ילדי ישראל אינם ראויים ואינם מקובלים, בטח בימים מאתגרים כאלה. התנהלות אגרסיבית וחד צדדית לא בבית ספרנו. משרד החינוך פועל להוצאת צווי מניעה".

מוקדם יותר היום שיגרה בן דויד מכתב לבנט, לשרת החינוך ולשר הבריאות ניצן הורוביץ, ודרשה לדחות את ביטול הבידודים במערכת החינוך: "המתווה המתוכנן יביא לכך שתלמידים רבים יגיעו לבית הספר מאומתים לקורונה, ואין לאיש דרך לדעת על כך. ההתפשטות ההולכת וגוברת של המגפה תעמיד בסכנת הדבקה את כלל צוותי ההוראה והתלמידים. אני קוראת לכם להתעשת ולבטל את החלטתכם ליישום מתווה ביטול הבידודים לתלמידים".

כאמור, בנט החליט הערב, בתיאום עם שרי הבריאות והחינוך, כי המתווה החדש ייכנס לתוקף כבר מחר. לפי המתווה, על התלמידים בכל מערכת החינוך לבצע שתי בדיקות אנטיגן בשבוע, בימים ראשון ורביעי, לפני ההגעה למוסדות החינוך. ההורים יידרשו לדווח על ביצוע הבדיקה בפורטל משרד החינוך. באופן חד-פעמי, כל התלמידים נדרשים לבצע מחר בדיקה ביתית לפני ההגעה ללימודים.

תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו שלילית יוכל להגיע למוסד החינוכי. תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו חיובית לא יגיע ללימודים, וייגש להיבדק בתחנת בדיקה מפוקחת. אם תוצאת הבדיקה המפוקחת שלילית – הוא יוכל לשוב למוסד החינוכי. במידה והתלמיד נמצא חיובי, הוא ישהה בבידוד במשך חמישה ימים. השחרור מהבידוד יתבצע בכפוף לשתי בדיקות שליליות, בימים הרביעי והחמישי לבידוד.

תלמיד לא מחוסן שלא ייבדק בימים ראשון ורביעי וימלא בהתאם את הנתונים בפורטל משרד החינוך – יידרש להיכנס לבידוד מלא (חמישה ימים מלאים) במקרה שיתגלה תלמיד מאומת בכיתתו.

במשרד הבריאות הדגישו, כי תלמידים עם תסמינים נדרשים שלא להגיע ללימודים ולהיבדק בבדיקת אנטיגן ביתית.

במקרה של חשיפה ישירה וקרובה למאומת – בכיתה, בבית או בשעות אחר הצהריים – מומלץ להיבדק מדי יום, בחמשת הימים שממועד החשיפה. עוד נמסר, כי תלמיד שנמצא בסיכון גבוה לתחלואה קשה בשל מחלת רקע או שאחד מבני משפחתו הגרעינית מצוי בקבוצת סיכון – יורשה לא להגיע ללימודים בחודש הקרוב.

המתווה יוחל על תלמידים בכל הגילים (עד 18) במוסדות החינוך הבאים: גני הילדים לרבות פעוטונים, בתי ספר היסודיים, חטיבות הביניים והתיכונים, ישיבות ופנימיות.

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונההסתדרות המוריםיפה בן דוידיפעת שאשא ביטון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה