בריאות ותזונה

מחקר חדש: חצי כף שמן זית ביום - מפחיתה סיכון למות מסרטן

כולנו יודעים ששמן זית הוא בריא. אלא שמחקר חדש, שהתפרסם לאחרונה במגזין של 'הקולג' האמריקני לקרדיולוגיה', בדק ומצא כי צריכת חצי כף שמן זית ביום מרחיקה אתכם ממחלות קטלניות, לרבות סרטן

אא

אוהבים שמן זית? מהיום תהיה לכם סיבה כפולה לצרוך אותו, ולא רק משום שהוא טעים. 

מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה במגזין של 'הקולג' האמריקני לקרדיולוגיה', בדק ומצא כי צריכת חצי כף שמן זית ביום מרחיקה אתכם ממחלות קטלניות, לרבות סרטן. 

במחקר השתתפו למעלה מ-90,000 בני אדם בריאים יחסית, והוא נערך במשך 28 (!) שנה. מדי ארבע שנים התבקשו המשתתפים לענות על שאלון שבדק את צריכת השומנים שלהם, לרבות מרגרינה, שמן זית, מיונז, חמאה וחלב.

החוקרים הופתעו לגלות כי בקבוצת האנשים שצרכו שמן זית מדי יום באופן קבוע, אין כמעט נטייה ללקות בסרטן או מחלות לב וריאות. חוקרת תזונה בהרווארד בשם פרופ' גואש-פר, אמרה כי המחקר מייחס את התוצאות המדהימות הללו לתכונות האנטי דלקתיות של שמן הזית. עמיתה שלה מאוניברסיטת ניו יורק בשם מריון נסטלה, אומרת כי לא רק שמן הזית מעניק יתרון בריאותי אדיר, אלא גם מה שמתלווה אליו. 

"אם תאכלו סטייק שומני ומזון מטוגן ותשימו ליד זה כף שמן זית, מיותר לציין שזה לא מה שיהפוך אתכם לבריאים. מה אוכלים עם שמן הזית הוא לא פחות חשוב מצריכת שמן הזית בעצמה", היא אומרת תוך שהיא מציינת כי אין ספק ששמן הזית תורם לבריאות הלב והריאות ומרחיק אותנו מהסרטן, אך עם זאת עלינו לוודא שאנחנו צורכים מספיק ירקות, אגוזים, זרעים ופירות, על פני מזון מעובד.  

תגיות:שמן זיתמחקרמדע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה