סגולות

שלום בית – הסגולה הזמנית והסגולה הקבועה

מהי הסגולה האמיתית לשלום בית לטווח ארוך, ומה כדאי לעשות לשם כך?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בשבועות הקודמים ציינתי מספר עצות לשלום בית ולפרנסה טובה. כעת אגיש לפניכם סגולה נפלאה ובדוקה לשלום בית, אך שלום בית זמני בלבד, היות ששלום הבית הקבוע תלוי ומבוסס על עבודת המידות של הבעל והאישה, ובפרט במידה החשובה ביותר שהיא מידת הענווה, שעליה כתב הרמב"ן באיגרתו המפורסמת שהיא מידה טובה מכל המידות הטובות.

רש"י ביאר את המילה עניו = סבלן.

בעת שהיו זוגות שנישאו מגיעים לרב שך זצ"ל, לקבל טיפ ועצה טובה כיצד לבנות את ביתם, היו אומר להם 3 תיבות: לוותר, לוותר, לוותר. המתכון הבדוק והבטוח לשלום בית תמידי שמושך את כל מזלו של אדם הוא עבודה ועיצוב המידות בבית. מעלה זו נקנית על ידי לימוד מוסר קבוע.

מומלץ שהבעל ילמד בכל יום בספר "מסילת ישרים" או "ארחות צדיקים" או "חובות הלבבות" בשער הביטחון למשך 7 דקות בדיוק ובריכוז, ולאחר מכן יאמר מזמור ס"ה בתהילים, ויאמר לאחר מכן "יהי רצון שאזכה לשלום בית תמידי ולמזל חזק בחיים". ולימוד זה ייקח על עצמו למשך חצי שנה, וייהנה מתיקון מידותיו, וכל בני ביתו ישמחו בו, אשרי הזוכה.

וכן האישה בבית תקבל על עצמה בלי נדר לימוד יומי 5 דקות שמירת הלשון בספר מובן, כגון "נצור לשונך", ועוד 5 דקות בספר "ארחות צדיקים". בספרים אלו היתה נוהגת ללמוד דרך קבע הרבנית קנייבסקי ע"ה, שברכותיה פעלו נפלאות לאלפים ורבבות של נשים ובנות. לאחר שהאישה תאמר לימוד זה 10 דקות ביום בריכוז, תאמר מזמור ק' בספר תהילים, ותבקש "יהי רצון שאזכה לשלום בית אמיתי ביני לבין בעלי, ולמזל טוב וחזק לכל בני משפחתי". ותקבל על עצמה לימוד זה לחצי שנה בלי נדר, ותזכה את כל בני המשפחה, שהרי האם משפיעה בצורה נפלאה על כל בני ביתה, ואשרי חלקה, אשת חיל מי ימצא.

בדוק ומנוסה, לא לפספס.

וכעת אגיש לפניכם את הסגולה הזמנית לשלום הבית: שהבעל, במשך 40 הימים הבאים, ייתן לרעייתו בכל יום מחמאה אחת, וכן האישה תפרגן ותחמיא בכל יום מחמאה אחת לבעל. ומומלץ שהאישה תאמר את המחמאה הראשונה. לדוגמה: "חשבתי על כך ולדעתי אתה בעל טוב". או שתאמר "אשריך בעלי". וכן הבעל יאמר מילה טובה לגברת, "אשת חיל מי ימצא", ויפרגן על האוכל, ויאמר "האוכל טעים. אשריך אשתי", וכך בכל יום מחמאה אחת. ואשרי חלקו. ומיד המחיצות והחסימות יסורו, ושערי המזל וההצלחה יפתחו, שהרי התנא הקדוש ר' עקיבא אמר: "איש ואישה שזכו - שכינה ביניהם". אשרי חלקם.

תגיות:סגולותשלום בית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה