חדשות בריאות

תת-זן של אומיקרון התגלה בישראל, עלייה נוספת במספר החולים הקשים

לתת-הזן החדש, שאובחן במספר מדינות בעולם, יותר מוטציות מאשר לאומיקרון המקורי. בשל עובדה זו מומחים הביעו חשש כי הוא אלים יותר, אולם בשלב זה מדובר בהשערה בלבד. מספר חולי הקורונה הקשים בישראל עלה ל-306

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 12:50)

20 מקרים של תת-זן חדש של וריאנט האומיקרון, המכונה BA2, התגלו בישראל, כך דווח בכאן חדשות. בשלב זה לא ידוע הרבה על תת-זן זה, מעבר לכך שיש לו יותר מוטציות מלווריאנט האומיקרון המקורי, עובדה שהובילה מדענים בעולם להביע חשש כי הוא עלול להיות אלים יותר. יודגש, כי נכון לעכשיו מדובר בהשערה בלבד שאין לה אישוש מדעי.

ה-BA2 אובחן לראשונה בסין לפני כמה שבועות, אולם המומחים סבורים כי מקורו של תת-זן זה בהודו. הוא אובחן גם בדנמרק, קנדה, אוסטרליה וסינגפור, וכאמור גם בישראל.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה, כי "וריאנט BA2 הינו וריאנט המתפתח לצד האומיקרון ונמצא במעקב של משרד הבריאות ומדינות נוספות בעולם. בשלב זה אין עדות לכך שהוא מתנהג אחרת מהאומיקרון. משרד הבריאות יעדכן את הציבור בכל התפתחות רלוונטית".

בתוך כך, אתמול (חמישי) אובחנו בישראל 40,430 מאומתים חדשים לקורונה. שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 12.65% מתוך כ-320 אלף בדיקות שפוענחו. מקדם ההדבקה (R) ירד ל-1.8.

248,192 איש מוגדרים כחולים פעילים, מהם 968 מאושפזים בבתי חולים. מספר החולים הקשים שמצבם מוגדר קשה ממשיך לטפס, ועומד כעת על 306, מתוכם 86 במצב קריטי. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה כתוצאה מסיבוכי הנגיף עלה ל-8,293.

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, אובחן היום כחיובי לקורונה. מלשכתו נמסר, כי "השר אלקין לאחר שחש חולה אתמול בערב ביצע בדיקת אנטיגן ביתית שיצאה חיובית ואושרה גם בבדיקת אנטיגן מוסדית ונמצא חיובי לקורונה. בהזדמנות זו, השר אלקין מבקש מכל מי שהיה איתו במגע בימים האחרונים לבצע בדיקה לפי כללי משרד הבריאות. השר אלקין ימשיך לנהל את פעילות משרד השיכון מבידוד בביתו". אלקין הינו השר השלישי בממשלה שנדבק בנגיף בגל הנוכחי, לאחר השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ושר החוץ יאיר לפיד.

היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל, ד"ר איל חולתא, אומת אף הוא כחיובי לקורונה. מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי ראש הממשלה נפתלי בנט וצוותו נבדקו בבדיקות אנטיגן וקיבלו תשובה שלילית.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהאומיקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה