פיתוח האישיות

תפסיק להיות צל: טיפ מבריק שיעזור לכם לפתח ביטחון עצמי

תניחי את "הצל" וכל המחסומים בצד. תאמיני לי, בסוף הוא ילך לו לדרכו, ואת, תפרסי כנפיים אל החופש להיות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אם הייתי יכולה לתאר את עצמי שם בימי ילדותי, הייתי מכנה את הקיפאון שהייתי בו מול חברות הכיתה - לחיות בצל. רציתי רק לא להיות נוכחת, רציתי רק שהעיניים לא יינעצו בי, רציתי רק שיהיה שקט מסביב. אה....לא, בעצם....לא נכון. מאוד רציתי לקבל יחס, מחיאות כפיים ותשומת לב-אבל גם פחדתי פחד מוות שיראו אותי.

היום, כשנשים פונות אליי, ומספרות לי שרוצות לפתח את הביטחון העצמי שלהן. לפעמים הן אומרות משפט כמו: "אני רוצה להיות כמוך", אני לא יכולה שלא לחייך.זה כל כך לא מולד. אבל ב''ה זה אפשרי לכל אחת!

אני רוצה לשתף אותך במנגנון חשוב שיוכל לעזור גם לך לפתח את הביטחון שלך.

אדם הולך לו בדרכו, חשוך בחוץ, מאוחר. יש פנס קטן בשולי הדרך שמאיר מעט על הרחוב הדומם, הוא בפסיעות האחרונות, כמעט מגיע הביתה ו......פתאום עוצר בבהלה, לא מצליח לזוז. הוא רואה משהו ענק, מפלצתי, שחור, עמום, על הבניין האחרון, של ביתו. הוא רואה משהו שמכניס לו דפיקות בלב ומייצר פחד לא מוסבר, הוא רואה את הצל של עצמו.

זה מפחיד לראות צל אבל משום מה הרבה פעמים אנחנו מכניסות את עצמנו לנוקשות בה אנחנו מסכימות להיות רק "צל", זאת אומרת, לעשות מה שמצפים ממך כדי לא לבלוט. לא להיות נוכחת, לא לתת משמעות לדעות שלך, לבחירות שלך ולרצונות שלך. ממש כמו ללכת על קצות אצבעות העיקר לא לעשות יותר מידי רעש, העיקר לא להזיק.

לדוגמה: בעלך פגע בך ואת לא אומרת לו מה מפריע לך, את נכנסת באופן אוטומטי למציאות של צל,  ולמרות שנפגעת ממנו מאוד, את פולטת מין "הכל בסדר".

דוגמה נוספת, את נמצאת בישיבת צוות בעבודה ויש לך מה לומר על נושא מסוים אבל...את שותקת.  מעדיפה לא לבלוט, לא לומר את מה שמשתולל לך בלב, להישאר בצל.

כשאת נמצאת בתוך מציאות של "צל" את נמצאת במציאות של שרידה. עם כל זאת הפיתוי הוא גדול מאוד. הפיתוי גדול להיכנע לנוח, הפשוט והמוכר לעומת יכולת לקום, להביע את עצמך ולא לפספס על מי שאת יכולה להיות!

אז יקירתי, תהיי נאמנה לעצמך. תחזקי את ההכרות עם הצבעים היפים בחיים בתוכך, הכוחות החזקים בתוכך, התכונות הייחודיות שלך, היופי הפנימי שלך שאף אחד לא יכול לקחת לך - ותתמלאי בתשוקה אדירה להתחבר אל החוזק שבתוכך יותר ויותר.

אז ממילא בלי שתתאמצי ובלי שתלחמי בו – תניחי את "הצל" וכל המחסומים בצד. תאמיני לי, בסוף הוא ילך לו לדרכו, ואת, תפרסי כנפיים אל החופש להיות.

אביטל אוחיון היא פסיכותרפיסטית באומנויות M.A , מייסדת גישת "חזקה מהחיים" ומומחית לחיזוק רוגע פנימי ולריפוי במערכות יחסים -mitchaberet@gmail.com

תגיות:פיתוח האישיותביטחון עצמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה