חדשות בארץ

מועצת הרבנות הראשית: "לעצור מיידית את מתווה הגיור"

מועצת הרבנות הראשית התכנסה לדון במתווה הגיור המוצע על ידי השר מתן כהנא וברפורמת הכשרות שיצאה לדרך. בישיבה השתתף זקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, שחתם עם הרבנים על נוסח ההחלטה שיצאה נגד הרפורמות

  • א' שבט התשפ"ב
(צילום: דוברות הרבנות הראשית)(צילום: דוברות הרבנות הראשית)
אא

מועצת הרבנות הראשית לישראל התכנסה היום (שני) לדון במתווה הגיור וברפורמת הכשרות של השר לשירותי דת מתן כהנא. בישיבה השתתף זקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, שהוסיף את חתימתו להחלטת המועצה שיצאה נגד הרפורמות.

בהחלטה, שפורסמה בסיום הישיבה, נכתב: "בעת האחרונה עולות על שולחנה של ממשלת ישראל הצעות חוק שמגמתן לשנות את ענייני הדת במדינת ישראל. אחת מהן זו הצעת חוק גיור ממלכתי בישראל".

"הליך הגיור הינו כרטיס הכניסה להיות חלק מהעם היהודי. ההליך הזה נקבע על פי ההלכה. כל החלטה בתחום זה חייבת לקבל את אישורם של הרבנים הראשיים לישראל ושל מועצת הרבנות הראשית לישראל, וכן את הסכמת רוב מנין ורוב בנין של רבני ישראל בארץ ובתפוצות".

"מועצת הרבנות הראשית קוראת לעצור מיידית את הליכי מתווה הגיור המוצע. ההצעה לפצל את מערך הגיור האחיד ולקבוע כללים שונים ואפשרויות שונות לעבור את הליך הגיור טומנת בחובה סכנה גדולה. מתווה זה יגרום לקרע משמעותי בעם ישראל שלא יהיה ניתן לאיחוי. המתווה המוצע יפצל את העם היהודי בישראל ובעולם כולו ויביא למצב של יהדות מפולגת במקום יהדות מאוחדת. רק מתווה גיור אחיד לכולם יבטיח את שלמות העם".

בסיום ההחלטה התייחסו הרבנים לרפורמת הכשרות, שהשלב הראשון שלה יצא אתמול לדרך: "על פי ההלכה ובהתאם להחלטת מועצת הרבנות הראשית, אין לרב ליתן כשרות שלא במקום כהונתו או במקום כהונת מרא דאתרא, מלבד מי שהוסמך לכך על ידי מועצת הרבנות הראשית, והעושה כן פורץ גדר".

תגיות:גיוררפורמהכשרותמועצת הרבנות הראשית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה