חדשות בארץ

"תהיה כאן הדבקה המונית": פרופסור סיגל סדצקי בביקורת חריפה על הממשלה

"העם איבד אמון, עייף ומבולבל", קובעת סדצקי, לשעבר ראש שירותי בריאות הציבור. "ההנחיות הן פוליטיות וחברתיות, משתנות והפכפכות"

  • כ"ו טבת התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"ישראל עוברת למודל של הדבקה המונית", קובעת פרופסור סיגל סדצקי בטורה שפורסם הבוקר (חמישי) ב'ידיעות אחרונות'. בדבריה החריפים, מותחת ראש שירותי בריאות הציבור לשעבר ביקורת נוקבת על מדיניותו של ראש הממשלה נפתלי בנט: "העם איבד אמון, הציבור עייף, מבולבל, ובעיקר לא מבין".

"איך יכול להיות שכהכנה להגעת גל האומיקרון הכריזו על בידוד מגעים, גם של מחוסנים, למשך 7 ימים, ואילו כעת, כשהגל בנסיקה, הבידוד מבוטל?!", תוהה סדצקי, "למה מותר לחגוג את סוף ותחילת השנה האזרחית במסיבות המוניות, ואילו בקניון יש צורך בתו סגול וירוק?".

לטענת סדצקי, ההחלטות מהירות ומשתנות, לעיתים הפכפכות, וגרוע מכל – לא ניתן לעקוב אחריהן. לדבריה, הנימוק המכריע לכל הגזירות מתרכז בעיקר במשפט הבא: אם נמשיך עם השיקולים האפידימיולוגיים, נגיע למספר גבוה מאוד של מבודדים, ולמעשה לסוג של סגר, ולכן לא ניתן להמשיך בהנחיות אלו.

"ההחלטות שהתקבלו בימים האחרונים הן פוליטיות וחברתיות ולא אפידימיולוגיות", קובעת סדצקי בחריפות. "השיקולים המרכזיים שמובילים את מקבלי ההחלטות הם שיקולי כלכלה, משילות, וכוונה לצמצם למינימום את הפגיעה במרקם החיים השגרתי. שיקול מכריע נוסף הוא חשיבות נקיטת אמצעים שיגבירו את ההיענות לחיסון, ולשם כך יש צורך במקלות וגזרים".

סדצקי קובעת בתוקף שישראל עוברת למודל של הדבקה המונית, וממליצה לכל אדם, ובעיקר לקבוצות סיכון, להישמר במידת האפשר. "הדבקה אינה חיסון ותופעות הלוואי שלה עלולות להיות קשות", היא מסבירה. "הרעיון של חסינות עדר אינו רלוונטי, ולא יעזור לנו להתקדם לסיום המגפה".

"אני לא סומכת על וירוס הקורונה", היא מוסיפה, "הוא מפתיע, מתעתע, נוטה לשינויים מהירים שטיבם ומשמעותם אינם ברורים. פעם מדבק יותר, פעם אלים יותר, פעם השפעתו הקלינית על ילדים נמוכה יחסית ופעם ייתכן שקיימת עלייה באשפוזי ילדים. בקיצור, אחרי שנתיים של חיים עם, בצל וליד הקורונה יש כבר הרבה גלוי, אבל עדיין רב הנסתר".

פרופסור סדצקי פונה לאזרחי ישראל החפצים בטובתם ובטובת בני משפחותיהם להגביר את השימוש במסכות, להימנע מהתקהלויות, לצמצם את כמות המגעים, לעבוד מהבית אם אפשר, וחשוב ביותר – לחזור ולשמור על המבוגרים והחולים הכרוניים. כל אלה, כמובן, לאחר הקפדה על התחסנות".

תגיות:חדשות בארץפרופסור סיגל סדצקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה