הורים וילדים

מחקר חדש חושף: כך תשכנעו את הילדים לאכול יותר ירקות

כיצד תוכלו לשכנע את הילדים לאכול יותר ירקות? מחקר חדש בבריטניה חושף את הסוד

אילוסטרציה אילוסטרציה
אא

ממחקר חדש של חוקרים מאוניברסיטת אסטון בבריטניה עולה כי ילדים שמתבוננים במבוגרים שמחייכים כאשר הם אוכלים ירקות -  צורכים יותר ירקות בעצמם.

החוקרים בדקו 111 ילדים בגילאי 4 עד 6, שחולקו לשלוש קבוצות באופן אקראי וצפו בסרטונים שונים. בשניים מהסרטונים הראו לילדים מבוגר שהם לא מכירים אוכל ברוקולי בהבעת פנים חיובית או ניטרלית, בעוד הסרטון השלישי לא היה קשור כלל לאוכל. לאחר מכן הצוות ביקש מההורים להעריך את נכונותו של כל ילד לנסות לאכול את הברוקולי ולדרג אותה באמצעות סולם מ-1 עד 7. החוקרים הסבירו כי "השימוש דווקא בברוקולי נעשה בגלל טעמו המר ומשום שמרירות היא טעם פחות מועדף".

על פי ממצאי המחקר, הילדים שנחשפו לקטעי וידיאו של מבוגרים שנהנים מאכילת ברוקולי אכלו בממוצע יותר מפי שניים מאשר ילדים בקבוצת הביקורת שלא נחשפו לסרטונים אלה: 11 גרם לעומת 5 גרם. הם הסבירו כי הבעות פנים חיוביות בזמן אכילה יכולות להעביר תחושה של הנאה מאוכל, שמעניקה למתבונן מידע על בטיחות המזון וטעמו. "חשיפת ילדים לאחרים הנהנים מירקות עשויה להיות אסטרטגיה שימושית לעידוד אכילה בריאה יותר אצל ילדים", סיכמו החוקרים. הם הדגישו כי נדרשת עבודה נוספת כדי לקבוע אם חשיפה בודדת מספיקה ואם השפעות אלה נמשכות לאורך זמן.

תגיות:ירקותמזון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה