חדשות בארץ

הלינץ' ברמאללה: מתדלק הטעה את החסידים, והפנה אותם אל העיר הערבית העויינת

שני חסידי ברסלב ניצלו ברגע האחרון מלינץ'. פלסטינים רבים הקיפו את רכבם, השליכו לעברם בלוקים, והציתו את מכוניתם

  • כ"ח כסלו התשפ"ב
ארכיון (צילום: פלאש 90)ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

אמש (רביעי) ניצלו שני חסידי ברסלב מלינץ' שכמעט בוצע בהם: השניים נכנסו בטעות עם מכוניתם לרמאללה, והותקפו בידי המון פלסטיני. המתפרעים הוציאו את שני הנוסעים מהרכב, בזזו את הציוד שבתוכו והציתו אותו. השניים חולצו מהמקום בידי שוטרים פלסטינים. אנשי ביטחון של הרשות הפלסטינית העבירו אותם בהמשך לידי כוחות צה"ל בכניסה לרמאללה.

בחסדי שמים חולצו השניים ללא פגע. הם הועברו לידי צה"ל שם ערכו להם תחקיר ראשוני והעבירו אותם לחקירה במשטרה. בחקירה, סיפר אחד מהם כי הם היו בתחנת דלק, ושאלו את אחד המתדלקים כיצד ניתן להגיע ליישוב חשמונאים בדרך הקצרה ביותר. המתדלק השיב שעליהם להמשיך ישר מבלי לפנות.

"אחר כך הבנו שאותו אדם ששאלנו היה ערבי. ואז קרה מה שקרה – בלוקים, אבנים, פצצות", הוסיף אחד החסידים. לדבריהם, המון משולהבים הגיעו למקום והקיפו את רכבם, השליכו לעברם אבנים והציתו את מכוניתם. בסיום חקירתם שוחררו השניים לביתם.

מדוברות המשטרה נמסר כי לאחר שהשניים הועברו לכוחות הביטחון הם עוכבו לחקירה במשטרה לברור נסיבות כניסתם לשטח A. בחקירתם טענו כי הם תכננו להגיע לקבר מתתיהו סמוך לחשמונאים, ולאחר שמישהו הסביר להם כיצד לנסוע - הם טעו ונכנסו לרמאללה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לאירוע: "שני אזרחים ישראליים נכנסו לעיר רמאללה. האזרחים יצאו בליווי מנגנוני הביטחון הפלסטינים בתיאום עם כוחות הביטחון באזור. פרטי האירוע בבדיקה. שני האזרחים עברו בדיקה רפואית במקום ולא נזקקו לפינוי לבית חולים, מתחקור ראשוני של האירוע, האזרחים טענו שנכנסו לרמאללה בשוגג בעת שהיו בדרכם ליישוב חשמונאים. נדגיש כי הכניסה לשטחי A אסורה ומסוכנת לישראלים".

תגיות:לינץ'רמאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה