חדשות בארץ

רבני הציונות הדתית: למחות נגד הממשלה

זקני הרבנים וראשי הישיבות של הציונות הדתית קראו לציבור למחות נגד הרפורמות שמובילה הממשלה בסוגיות דת ומדינה: "אנו רוצים במדינה יהודית ולא במדינת כל אזרחיה"

הרב חיים דרוקמן (צילום: אבי דישי, פלאש 90)הרב חיים דרוקמן (צילום: אבי דישי, פלאש 90)
אא

זקני הרבנים וראשי הישיבות הוציאו הערב (רביעי) מכתב ראשון מסוגו, בו פנו בקריאה לציבור למחות כנגד הפגיעה בזהותה היהודית של המדינה, וזאת על רקע הרפורמות שמובילה הממשלה בסוגיות דת ומדינה.

במכתבם כתבו הרבנים: "חזרנו לארץ ישראל כי אנו רוצים במדינה יהודית ולא במדינת כל אזרחיה. כעת הממשלה מקדמת שורת חוקים שמסכנת את מהות המדינה ומשנה את זהותה. עם ישראל מתקומם כנגד הניסיון הזה".

"אנו קוראים לציבור להתאחד ולמחות כנגד הניסיון להפוך את המדינה למדינת כל אזרחיה", סיכמו הרבנים.

על המכתב חתומים: זקן רבני הציונות הדתית וראש מוסדות ישיבות ואולפנות בני עקיבא, הרב חיים דרוקמן; הרב דוב ליאור, לשעבר רבה של קרית ארבע; הרב אליקים לבנון, רב השומרון; הרב שמואל אליהו, רבה של צפת; הרב מיכה הלוי, רבה של פתח תקווה; הרב חיים שטיינר, מזקני רבני מרכז הרב; הרב דוד חי הכהן, מזקני תלמידי הרב צבי יהודה הכהן קוק; וכן ראשי ישיבות רבים נוספים. 

בשבוע הבא מתוכננת להתקיים ברחבת תיאטרון הבימה בתל אביב עצרת מחאה בהובלת מטה המאבק הלאומי בשיתוף תנועת מחאת "הקו האדום". לדברי מארגני המחאה, אלפים רבים של מפגינים צפויים להגיע לעצרת כדי למחות נגד החלטות הממשלה, בין היתר בנושאי כשרות, גיור ושבת, וכן בתחומי הביטחון וההתיישבות: "רוב עם ישראל לא מעוניין בממשלה הזו ובמהלכים שלה", אמרו. "מדובר בחלק מאוד קטן שהשתלט על המדינה באמצעים פסולים תוך נוכלות, שקר ורמייה. הציבור כולו מתאחד כנגד הממשלה, גם ציבור הציונות הדתית הכיפות הסרוגות ועוד שורה של ציבורים בישראל. אנחנו מודים לרבנים ולציבור הרחב שעומד לצידנו".

תגיות:נפתלי בנטהציונות הדתיתדת ומדינההרב חיים דרוקמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה