נטורופתיה ורפואה טבעית

אלו מאכלים כדאי לאכול לבריאות הגוף?

פירות יער, קיווי, גזר, ברוקולי - כל המאכלים שכדאי לכם לשלב בתפריט

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרמב"ם בהלכות דעות פרק ד' כתב: "הואיל והוויית הגוף בריא ושלם מדרכי ה' הוא, שהרי אי אפשר שיבין או ידע והוא חולה, צריך האדם להרחיק עצמו מדברים המאבדין את הגוף, ולהנהיג עצמו בדברים המברים והמחלימים".

הרמב"ם מלמד אותנו שהמזון שעשיר בוויטמינים ובמינרלים מזין את הגוף, מעניק לו כוח ובריאות, ואף מהווה רפואה לאדם. כל זה חשוב לנו כדי שנהיה בריאים לעבודת ה'.

להבדיל, אף היפוקרטס היה הרופא הראשון בעולם המערבי שאמר שהמזון הוא הרפואה הטובה ביותר של האדם.

יש חשיבות רבה לצריכת מזונות שעשירים במיקרונוטריאנטים, כיוון שהם מהווים את אבני הבניין של ה-DNA התקין, ואף כוללים את הוויטמינים A, B, C, D ו- E, המצויים בתרד, גזר, פלפל אדום, עדשים שעועית לבנה, פטריות, ביצים, שמן דגים, סרדינים; מינרלים חשובים כמו מגנזיום המצוי בשקדים בשיבולת שועל בבננות ובטופו ואבץ המצוי בגרעיני דלעת. כל אלו חיוניים לתחזוקה השוטפת של מנגנוני התיקון של ה-DNA.

היום מתברר שהתועלת במזונות מלאים גדולה יותר מזו של מרכיב בודד של ויטמין או מינרל מסוים, וכל זה הוכח במחקרים אפידמיולוגיים באוכלוסיות בעולם.

ישנם מזונות ומאכלים בעלי תכונות ריפוי, ונפרט כמה מהם:

מיץ פירות יער – כולל בתוכו את הדובדבן, תות שדה, פטל שחור, אוכמניות כחולות וענבים אדומים. המיץ עשיר מאוד באנתוציאנין ופוליפנולים, שפועלים כנוגדי חמצון, חזקים ומגנים על ה-DNA. ניתן להכין שיק בתוספת מעט מים, כף חמאת שקדים וכף זרעי צי'ה, והרי לכם משקה מזין ומשביע.

הקיווי – לפרי זה יש השפעה רבה לצמצום נזק ב-DNA. הוא מכיל ריכוז גבוה של ויטמין C, חומצה כלורוגנית וחומצה כינית, שיש להם השפעה נוגדת חמצון ומנטרלת רדיקלים חופשיים.

הגזר – מיץ גזר או מרק כתום הם הבחירה המוצלחת, ולא רק בזכות טעמם הטוב. גזר מצדיק את המוניטין הבריא שלו. הוא עשיר בחומרים בעלי פעילות ביולוגית בשם "קרוטנואידים", שאף הם מועילים לתיקון ה-DNA ואף מונעים נזק לתאים.

הברוקולי – נוגד סרטן. חוקרים גילו שהברוקולי מכיל ריכוזים של תרכובות "גלוקורפאנין", שמגנה על ה-DNA ומהווה נוגד חמצון רב עוצמה. הברוקולי מאיץ את סילוק האסטרוגן מהגוף. הוא אנטי ויראלי ונוגד כיבים, ומהווה מקור לכרומיום, שעוזר בוויסות האינסולין והסוכר בדם.

שתהיה לכולם בע"ה בריאות טובה.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הרבנית ר. בצרי (ללא עלות), חייגי 073-2221240

תגיות:בריאותתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה