חדשות בארץ

"תכין תיק למעצר": סמוטריץ’ נגד מנסור עבאס

התחקיר שפורסם בחדשות 13, על הקשר לכאורה בין בכירים ברע"מ לחמאס, הביא את יו"ר רע"מ מנסור עבאס לתקוף את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הגיב לעבאס: "השקרים שלך מתחילים להיחשף"

סמוטריץ’ ועבאס (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)סמוטריץ’ ועבאס (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

התחקיר שפורסם בסוף השבוע בחדשות 13, על הקשר לכאורה בין בכירים ברע"מ לחמאס, ממשיך להסעיר את המערכת הפוליטית. ברקע החשיפה, קרא יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ליו"ר רע"מ מנסור עבאס להכין את עצמו למעצר.

עבאס התייחס אמש (מוצאי שבת) לתחקיר במתקפה נגד ראש האופוזיציה בנימין נתניהו: "בפתח שבוע גורלי לטובת המדינה ואזרחיה, נתניהו מגייס את כל זרועותיו לקמפיין הסתה, הכפשה, פילוג והאשמות שווא. כל זה לא יצליח", כתב בטוויטר.

"אזרחי המדינה מאמינים אך ורק לרשויות החוק שנתניהו עמל במשך שנים כדי להחלישן", הוסיף עבאס. בפנותו לנתניהו, כתב: "אבו יאיר, אתה מוזמן לפנות לרשויות החוק במקום לעסוק בהדלפות ותדרוכים שקריים".

סמוטריץ' הגיב על דבריו של עבאס: "מבין את ההיסטריה, השקרים שלך מתחילים להיחשף. וזו רק ההתחלה", כתב. "הפרסום של איילה חסון הוא רק קצה הקרחון. הקשרים שלך ושל בכירי מפלגתך והתנועה האסלאמית עם חמאס וטרור ייחשפו עוד ועוד בקרוב, ויאלצו גם את רשויות הביטחון והחוק להיכנס לעניין. תכין תיק למעצר".

הכתבה של איילה חסון, המבוססת על תחקיר של ארגון "עד כאן" ופורום "בוחרים בחיים", חשפה כיצד גורמים בתנועה האסלאמית, בכירים במפלגת רע"מ שהיו ממנסחי ההסכם לכניסתה של המפלגה לקואליציה, פעלו להעברת כספים לממשל חמאס בעזה דרך "סיוע 48" – עמותה ערבית-ישראלית הפועלת ביהודה, שומרון ועזה. החשיפה מעלה סימני שאלה לגבי ייעודם של הכספים הקואליציוניים שיועברו לרע"מ במסגרת תקציב המדינה.

מפרטי התחקיר עולה כי ראזי עיסא, בכיר ברע"מ המכהן כיו"ר האסיפה הכללית של התנועה האסלאמית וחבר במועצת השורא, ביקר בעזה במסגרת תפקידו כמנכ"ל עמותת "סיוע 48". בביקורו בעזה נפגש עיסא עם ראזי חאמד, בכיר בחמאס. לפני מספר חודשים ערכה העמותה כינוס בעזה, ובמהלכו הודה לה חאמד על תרומתה לרצועת עזה.

עוד צוין כי מנהלת סניף העמותה בטול כרם היא אזהאר שחרור, אחותו של המחבל מפיגוע הדמים במלון פארק בנתניה, שמרצה בכלא הישראלי 29 מאסרי עולם על רצח הישראליים בפיגוע. בעלה ובנה של שחרור משתייכים לארגון הג'יהאד האסאלמי.

בתחקיר נחשף, בנוסף, כי בכירי אגף התקציבים באוצר ניהלו את המשא ומתן הקואליציוני עם רע"מ במשרדי עמותת "סיוע 48" בכפר קאסם, כשמנכ"ל העמותה ראזי עיסא משמש כאחד מאדריכלי המשא ומתן.

לדברי ארגון "עד כאן", עובדות התחקיר מעלות את החשש כי חלקים מהתקציבים המיוחדים שהובטחו לרע"מ בתקציב המדינה החדש, ככל שיועברו במתכונתם הנוכחית, יגיעו בצורה ישירה או עקיפה לארגוני קש מטעם רע"מ, ומשם יזרמו לגורמים עוינים בהם גם חמאס בעזה.

גלעד אך, מנכ"ל "עד כאן", אמר: "פעם ראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל שמשלם המיסים הישראלי מממן ארגון טרור שאחראי לרצח ישראלים. אסור שתקציב המדינה יעבור במתכונתו הנוכחית בה הוא מזרים מיליארדים לתנועה האסלאמית. אנו קוראים למרכיבים הציוניים שעדיין נמצאים בקואליציה לעצור את מחול השדים הזה ולפעול לתיקון המצב. עוד לא מאוחר".

תגיות:בצלאל סמוטריץ'מנסור עבאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה