חדשות בארץ

"דלת מסתובבת": סערה בעקבות התחקיר על הקשר בין רע"מ לחמאס

תחקיר ששודר בחדשות 13 חשף, כיצד עמותה ערבית-ישראלית הקשורה לרע"מ העבירה כספים לממשל חמאס ברצועת עזה. החשיפה מעלה סימני שאלה לגבי ייעודם של הכספים הקואליציוניים שיועברו לרע"מ במסגרת תקציב המדינה

יו"ר רע"מ מנסור עבאס (צילום: פלאש 90)יו"ר רע"מ מנסור עבאס (צילום: פלאש 90)
אא

סערה בימין בעקבות החשיפה של איילה חסון בחדשות 13, המלמדת על קשר לכאורה בין בכירים ברע"מ לבין ארגון חמאס.

הכתבה, המבוססת על תחקיר של ארגון "עד כאן" ופורום "בוחרים בחיים", חשפה כיצד גורמים בתנועה האסלאמית, בכירים במפלגת רע"מ שהיו ממנסחי ההסכם לכניסתה של המפלגה לקואליציה, פעלו להעברת כספים לממשל חמאס בעזה דרך "סיוע 48" – עמותה ערבית-ישראלית הפועלת ביהודה, שומרון ועזה. החשיפה מעלה סימני שאלה לגבי ייעודם של הכספים הקואליציוניים שיועברו לרע"מ במסגרת תקציב המדינה.

מפרטי התחקיר עולה כי ראזי עיסא, בכיר ברע"מ המכהן כיו"ר האסיפה הכללית של התנועה האסלאמית וחבר במועצת השורא, ביקר בעזה במסגרת תפקידו כמנכ"ל עמותת "סיוע 48". בביקורו בעזה נפגש עיסא עם ראזי חאמד, בכיר בחמאס. לפני מספר חודשים ערכה העמותה כינוס בעזה, ובמהלכו הודה לה חאמד על תרומתה לרצועת עזה.

עוד צוין כי מנהלת סניף העמותה בטול כרם היא אזהאר שחרור, אחותו של המחבל מפיגוע הדמים במלון פארק בנתניה, שמרצה בכלא הישראלי 29 מאסרי עולם על רצח הישראליים בפיגוע. בעלה ובנה של שחרור משתייכים לארגון הג'יהאד האסאלמי.

בתחקיר נחשף, בנוסף, כי בכירי אגף התקציבים באוצר ניהלו את המשא ומתן הקואליציוני עם רע"מ במשרדי עמותת "סיוע 48" בכפר קאסם, כשמנכ"ל העמותה ראזי עיסא משמש כאחד מאדריכלי המשא ומתן.

לדברי ארגון "עד כאן", עובדות התחקיר מעלות את החשש כי חלקים מהתקציבים המיוחדים שהובטחו לרע"מ בתקציב המדינה החדש, ככל שיועברו במתכונתם הנוכחית, יגיעו בצורה ישירה או עקיפה לארגוני קש מטעם רע"מ, ומשם יזרמו לגורמים עוינים בהם גם חמאס בעזה.

גלעד אך, מנכ"ל "עד כאן", אמר: "פעם ראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל שמשלם המיסים הישראלי מממן ארגון טרור שאחראי לרצח ישראלים. אסור שתקציב המדינה יעבור במתכונתו הנוכחית בה הוא מזרים מיליארדים לתנועה האסלאמית. אנו קוראים למרכיבים הציוניים שעדיין נמצאים בקואליציה לעצור את מחול השדים הזה ולפעול לתיקון המצב. עוד לא מאוחר".

(קרדיט: חדשות 13)

התחקיר עורר, כאמור, תגובות סוערות בימין. במפלגת הציונות הדתית אמרו, כי "קשריה של רע"מ והתנועה האסלאמית עם חמאס היו ידועים גם לבנט ושקד עוד לפני הבחירות. לכן הם יצאו בכל תוקף נגד רע"מ לפני שהיא סללה את דרכו של בנט לראשות הממשלה".

"האינטרסים הפוליטיים האישיים של בנט, שקד ואנשי ימינה גורמים נזק אסטרטגי חסר תקדים שלא יסלח", הוסיפו בציונות הדתית. "מאות מיליונים יעברו ממשרד הפנים לתקציבן השוטף של הרשויות הערביות, מתוך ידיעה שהכסף הזה ימצא את דרכו לארגוני התנועה האסלאמית ולחמאס ולתמיכה בטרור. אם יש בקרב המפלגות הציוניות של הקואליציה אדם אחד שעוד נשארו לו קווים אדומים, ביכולתו למנוע את העברת התקציב ולעצור את ההתאבדות הלאומית הזו".

חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) תקף: "שתיקת הכבשים של כל חברי הקואליציה על תחקיר המיליארדים לחמאס של איילה חסון מוכיחה, שהם נכנסו לתוך ממשלת האחים המוסלמים בעיניים פקוחות לרווחה. בושה בטוח אין שם. רק ניסיון לשמור על הכסא בזמן המועט שנותר להם, בבחינת תמות נפשי עם פלישתים, או יותר נכון תמות מדינת ישראל עם כסאי".

חברת הכנסת מירי רגב (הליכוד) אמרה: "ממשלת בנט-לפיד מחזקת את החמאס באמצעות עבאס. מייצרת זרוע מדינית חדשה לחמאס במדינת ישראל, זרוע בנט-לפיד. דלת מסתובבת של כספי ציבור ישירות לידיהם של תומכי הטרור. ממשלה מסוכנת לישראל כבר אמרנו?".

תגיות:הציונות הדתיתחמאסמירי רגבשלמה קרעירע"מ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה