חדשות יהדות

מפתיע: זה מה שהשיב הרב שך לנשיא המועצת חכם שלום כהן

מה השיב ראש ישיבת פוניבז', הגאון רבי אלעזר מנחם שך זצ"ל, לנשיא מועצת גדולי התורה, חכם שלום כהן? התשובה שתאהבו

  • ו' חשון התשפ"ב
פלאש 90 (צילום: משה שי)פלאש 90 (צילום: משה שי)
אא

תלמידי ישיבה עלו להתברך על ידי נשיא מועצת גדולי התורה, חכם שלום כהן, לקראת תחילת זמן חורף. במהלך הביקור, שאלו תלמידי הישיבה את נשיא המועצת מדוע "בין הזמנים" נמשך עד סוף חודש תשרי, ולכאורה עדיף שתלמידי הישיבה ישובו ללמוד מיד אחרי חג שמחת תורה.

מרן חכם שלום כהן השיב להם כי את השאלה הזו נשאל כבר לפני עשרות שנים, על ידי רבני ישיבת "פורת יוסף", שהציעו לקצר את תקופת "בין הזמנים", ולהתחיל את "זמן חורף" מיד לאחר החג.

"אמרתי להם שאני אשאל את הרב שך, ומה שיגיד – אנחנו נעשה", סיפר נשיא המועצת בענוותנותו לתלמידי הישיבה הקשובים. "הלכתי לרב שך, והוא השיב לי: 'תגיד להם שלפני כן צריך לדאוג שימי שישי ושבת יהיו ימים מלאים בתורה. לאחר מכן שידאגו לקיצור 'בין הזמנים'.

חכם שלום כהן הוסיף ואמר: "ימי שישי ושבת מדי שבוע – הם זמן הרבה יותר ארוך מאשר שבוע אחד של אחרי החג. צריך לחזק את ימי שישי ושבת, שחס וחלילה לא יאבדו את הזמן הזה". עוד הוסיף חכם שלום כהן שלא משנים את תקופות "בין הזמנים", אותם סידרו גדולי הדורות הקודמים.

הרב זמיר כהן מנפץ מיתוס של 70 שנה בפחות מ-13 דקות. תקשורת פוליטיקאים ומפלגות, מול עובדות, נתונים ומספרים. לראות ולא להאמין מה ניסו למכור לנו עשרות שנים. חובה לצפות:

אחת ולתמיד: כל האמת על החרדים

תגיות:הגאון רבי אלעזר מנחם שךנשיא המועצת חכם שלום כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה