יהודה אייזיקוביץ

בניגוד לנאום ההתרפסות של בנט: גרמניה הייתה ונותרה חסרת מצפן מוסרי

הנאומים והטקסים המרשימים במהלך ביקורה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל לא יכולים להסתיר את האמת הפשוטה: גרמניה ממשיכה להיות מקום מסוכן ליהודים

בנט (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)בנט (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ביקורה בישראל של דמות גרמנית בכירה כמו הקנצלרית אנגלה מרקל הוא אירוע שגורם לישראלים רבים תחושת אי נוחות בלשון המעטה. שמונים ושלוש השנים שחלפו מאז ליל הבדולח, שמצוין השבוע, לא השכיחו את הפרק ההיסטורי העקוב מדם יהודי שהגרמנים רשמו לדיראון עולם. עבור צאצאי השורדים מהשואה, אימי השואה עדיין נוכחים בחייהם; בני הדור השני חיו בצל הורים שבורים, שצעקותיהם מתוך הסיוטים בלילות חרצו בלבבות והותירו אותם מדממים לכל חייהם, ורבים מהם הורישו את הצלקות הלאה לבני הדור השלישי וחלקם אף לדורות הבאים.

בכל הנוגע ליחסינו עם הגרמנים, הנושא המרכזי הוא לא "רק" האירועים ההיסטוריים המחרידים שהותירו חלל ענק בעם היהודי ונזקים נפשיים בלתי הפיכים בקרב השורדים. חשוב שתדעו כי גם בהווה, בשעה זו ממש כאשר אתם קוראים את השורות הללו, ממשלת גרמניה ממשיכה בפעולותיה נגד מדינת ישראל ותושביה היהודים. מתברר כי ממשלת גרמניה תומכת באופן אקטיבי ועקבי במגוון רחב של ארגונים אנטי ישראליים, שחלקם מסייעים ישירות למחבלים.

מנתונים שפרסמו תנועת "אם תרצו" ופורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ונפגעי פעולות האיבה, עולה כי גרמניה לבדה מימנה בשנים האחרונות 34 ארגונים פוליטיים מובהקים שכולם מזוהים עם השמאל הקיצוני בישראל. על פי הפרסומים, בין השנים 2012-2021 העבירה ממשלת גרמניה באמצעות משרד החוץ וקרנות ממשלתיות שונות סכום מדהים השווה ל-84,204,316 שקל. למעלה מ-15 מיליון שקל מהסכום הזה הועברו לארגונים שמממנים הגנה משפטית למחבלים ובני משפחותיהם בבתי המשפט הישראלים. מדובר במחבלים שרצחו ישראלים חפים מפשע או לקחו חלק ברציחתם מתוך מניע אידיאולוגי של טרור. בין הארגונים ניתן למנות את ארגוני "האגודה לזכויות האזרח", "עדאלה", ו"המוקד להגנת הפרט" אשר לצורך הדוגמה הגן בשנים האחרונות בבתי משפט בישראל על 81 מחבלים ובני משפחתם. מדובר במחבלים שרצחו יחד 77 בני אדם.

אך הבעיה של היהודים עם הגרמנים לא מתחילה מחוץ לגבולותיה של גרמניה, שכן גם בתוך גרמניה עצמה מצבם של היהודים רחוק מלהרנין. בשנת 2019 התראיין פליקס קליין, הנציב מטעם הממשלה הגרמנית למאבק באנטישמיות בגרמניה, ואמר כי הוא לא ממליץ ליהודים לחבוש כיפה בכל מקום ובכל זמן בגרמניה. בשיחה אחרת עם כתבים בברלין הודה קליין במפורש שהאנטישמיות הפכה לדבר מקובל בחברה הגרמנית.

ואכן, בדו"ח מיוחד שהתפרסם בתחילת שנת 2021 מטעם ארגון הוועד היהודי AJC בגרמניה, ואשר מבוסס על נתונים שהצטברו במשטרת גרמניה, עולה כי בשנת 2020 חלה בגרמניה עלייה חדה במקרי האנטישמיות שהגיעו ל-2,275 מקרים. כלומר, ממוצע של 6 אירועים אנטישמיים מדי יום! זאת בהמשך לעלייה המתמדת באירועים האנטישמיים המדווחים שנרשמו בשנים הקודמות.

בשביל לחוש את האנטישמיות בגרמניה לא ממש צריך להתאמץ. רק לפני זמן קצר התארחתי בשבת בבית חב"ד בעיר פרייבורג שבדרום גרמניה. במהלך הליכה במרכז העיר יחד עם שליח חב"ד המקומי חלף על פנינו רוכב אופניים, ששלח לעברנו קללה עסיסית. באותה הזדמנות סיפר לנו השליח כי יש לו שכן אנטישמי שמתנכל אליהם באופן קבוע, וכי הוא חווה לא מעט קריאות אנטישמיות מעוברי אורח.

לאור זאת, אי אפשר שלא להתקומם מול נפתלי בנט, שהתרפס בפני קנצלרית גרמניה וכינה אותה "המצפן המוסרי של יבשת אירופה". העובדות מלמדות כי גרמניה תחת הנהגתה של מרקל הפכה למקום שיותר מסוכן ליהודים לחיות בו, וכן למקור מימון ותמיכה במחבלים ובארגונים הפוגעים בישראל.

מנהיג אמיתי היה מטיח בקנצלרית גרמניה את כל האמת, כפי שעשה זאת בזמנו ראש הממשלה המנוח מנחם בגין כאשר קנצלר גרמניה דאז ביקש לסכן את ביטחונה של מדינת ישראל. אך בנט, כידוע, לא באמת מנהיג ובוודאי לא מנהיג אמת.

תגיות:נפתלי בנטגרמניהאנגלה מרקליהודה אייזיקוביץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה