חדשות בארץ

אמסלם נגד לפיד: "התנהלות מושחתת"

במכתב שנשלח למנכ"ל משרד החוץ, ליועץ המשפטי לממשלה ולמבקר המדינה, דרש חבר הכנסת דוד אמסלם לקבל פרטים על נסיעתו של שר החוץ יאיר לפיד למוסקבה במטוס פרטי: "התנהלות מופקרת, ולדעתי גובלת בשחיתות ציבורית"

לפיד (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)לפיד (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ברקע נסיעותיו של שר החוץ יאיר לפיד ליעדים שונים בעולם, במסגרת תפקידו, שלח חבר הכנסת דוד אמסלם (הליכוד) מכתב חריף למנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז, ולחשב הכללי במשרד האוצר, יהלי רוטנברג, בו דרש לקבל פרטים על הנסיעות.

אמסלם פתח את מכתבו בהתייחסות לנסיעת העבודה של לפיד לרוסיה בחודש שעבר: "לאחרונה הבנתי מכלי התקשורת כי שר החוץ לפיד, החובב נסיעות במטוסים פרטיים על חשבון הציבור, חכר מטוס פרטי בטיסתו למוסקבה, וזאת בהמשך לנסיעתו המופקרת למרוקו במשלחת של כמאה איש ובעלות כוללת המתקרבת ל-900 אלף שקלים".

"היות ואת נוהל נסיעות השרים לחו"ל אני מכיר, אני יודע שהתנהלות מושחתת זו לא הייתה מקובלת בשום ממשלה בעבר ולא מעוגנת בשום נוהל", תקף אמסלם. "לא יעלה על הדעת שכל שר שיחפוץ לטוס לחו"ל יחכור לעצמו מטוס, כפי שעושה שר החוץ חדשות לבקרים. לצורך כך, ישנן טיסות סדירות במדינת ישראל בהן השרים משתמשים לצורך פגישותיהם בחו"ל".

במכתב, שהעתקים ממנו נשלחו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולמבקר המדינה מתניהו אנגלמן, דרש אמסלם לקבל פרטים על הנסיעה למוסקבה: "מי אישר את חכירת המטוס, ובאיזה נימוק; מה הייתה עלות החכירה הכוללת של המטוס; מי השתתף בנסיעה; מה הייתה העלות הכוללת של הנסיעה".

לסיכום כתב אמסלם: "אני מניח שאם אני או מי מעמיתיי השרים לשעבר היה מעלה בדעתו לחכור מטוס לצורך פגישה בחו"ל, מחשבה זו כשלעצמה הייתה פותחת את כלל מהדורות החדשות, ו'שומרי הסף' היו אצים רצים להם לבקש הסברים מנומקים מדוע ולמה".

"היות ומדובר בהתנהלות מופקרת וחסרת תקדים ולדעתי גובלת בשחיתות ציבורית אבקש לקבל את התייחסותכם בהקדם, שכן לעניות דעתי ככל שנתעכב מדינת ישראל תיאלץ להמשיך לחכור מטוסים רבים לטובת שר החוץ ואנשי שלומו על חשבון משלם המיסים".

תגיות:יאיר לפידדוד אמסלם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה