חדשות בריאות

חוזרים ללימודים: כ-100 אלף ילדים בבידוד

ילדי הגנים ותלמידי כיתות א'-ו' נדרשים להציג ביום הלימודים הראשון אישור מהוריהם על בדיקת קורונה שלילית. ממונה הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, הביע חשש כי בחודש אוקטובר תחול עלייה בתחלואה בעקבות החזרה לבתי הספר

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

מערכת החינוך שבה הבוקר (חמישי) לפעילות לאחר חופשת חג הסוכות. על פי ההנחיות החדשות שאושרו בקבינט הקורונה, ילדי הגנים ותלמידי כיתות א'-ו' נדרשים להציג ביום הלימודים הראשון אישור מהוריהם על בדיקת קורונה שלילית כתנאי לכניסתם למוסדות החינוך. קרוב ל-80% מכלל 1.6 מיליון ערכות הבדיקה שהועמדו לרשות ההורים באמצעות מד"א חולקו בפועל.

מנתונים ראשוניים עולה, כי כ-600 אלף הורים הצהירו עד עתה במערכות המידע של משרד החינוך על ביצוע בדיקות האנטיגן המהירות. מתוך הדיווחים – 530 תלמידים נמצאו חיוביים לקורונה, וקרוב ל-40,000 הצהירו על פטורי בדיקה. במקביל לערוץ הדיווח הדיגיטלי, ההורים יכולים לצייד את ילדיהם בטופס הצהרה ידני למסירה בכניסה למוסד החינוכי, ובהתאם לכך נתוני הבדיקות צפויים להתעדכן בהמשך היום.

על פי הנתונים הרשמיים של משרדי החינוך והבריאות, 99,513  אלף תלמידים מתוך כ-2.4 מיליון נמצאים בבידוד, מהם 25,191 מוגדרים כחולים פעילים. על פי ההערכות, מדובר בנתונים חסרים, ומספר התלמידים המבודדים בפועל גבוה בהרבה.

ממונה הקורונה, הפרופ' סלמאן זרקא, התייחס הבוקר למגמות התחלואה ברקע החזרה ללימודים: "אני חושש שבאוקטובר התחלואה תעלה", אמר בריאיון לגלי צה"ל. "לא צריך להיות מומחה גדול – עם חזרת בתי הספר נחזור לעלייה. אני מאמין שבעזרת החיסונים העלייה תהיה מתונה, ושבנובמבר נשוב לירידה".

משרד הבריאות עדכן, כי אתמול אובחנו 3,550 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה. כ-99 אלף בדיקות פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביות עמד על 3.65%. בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 639 חולים במצב קשה, מהם 266 במצב קריטי. מספר המונשמים ממשיך להיות גבוה, ועומד כעת על 219.

על פי נתוני התמותה, המתעדכנים בהתאם לדיווחים מבתי החולים, מתחילת חודש ספטמבר נפטרו 626 חולים כתוצאה מסיבוכי הנגיף. מניין הנפטרים המצטבר מפרוץ המגפה עלה ל-7,734, כ-1,300 מתוכם בגל הקורונה הרביעי.

תגיות:מערכת החינוךמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה