חדשות בארץ

בן דרור ימיני: השר לביטחון הפנים והמפכ"ל הפכו לעובדים סוציאליים

הפובליציסט בן דרור ימיני מתח ביקורת חריפה על השר לביטחון הפנים ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, שייחסו את ההתפרעויות של ערבים בערים המעורבות למצבם הכלכלי הירוד: "אם אלה שני האנשים שאמורים להתמודד עם האלימות במגזר הערבי – מצבנו עגום"

  • י"א תשרי התשפ"ב
בן דרור ימיני (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)בן דרור ימיני (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

העיתונאי והפובליציסט בן דרור ימיני מתח ביקורת נוקבת על השר לביטחון הפנים עומר בר לב ומפכ''ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי, וזאת ברקע התבטאויותיהם בנוגע לגורמים שהביאו להתפרעויות של ערבים בערים המעורבות בחודש מאי האחרון.

"יש כל מיני הונאות, החמורה שבהן היא ההונאה העצמית", כתב ימיני בטור שפרסם היום (שישי) בידיעות אחרונות. "'למה התפרעו אלפים בודדים מקרב ערביי ישראל בימי מבצע 'שומר החומות'? בהתחלה שמענו את השר לביטחון הפנים, עומר בר לב, שתלה את התפרצות האלימות ב'הזנחה והתעלמות מאזרחי ישראל הערבים'. אלה הבלים, משום שהעשור החולף היה עשור של השקעות במגזר הערבי".

"חשבנו שמדובר בעבריינים, לפי בר לב מדובר במקופחים", הוסיף ימיני. בהמשך הוא התייחס להופעתו של המפכ"ל בפני הוועדה לביטחון הפנים בכנסת: "גם הוא הפך לעובד סוציאלי, וקבע שהפרעות בחודש מאי היו כתוצאה מ'אי שוויון מתרחב וגידול בשסעים בחברה'. המסר של בר לב מחלחל למטה. גם לפי המפכ"ל, בחודש מאי לא היו לנו כאן פרעות לאומניות לאות הזדהות עם חמאס, אלא פעילי צדק חברתי שיצאו לרחובות".

"זה מייאש. התחושה הקשה היא שבר לב ושבתאי נדבקו גם הם במחלת התקינות הפוליטית. אסור, פשוט אסור, לומר את האמת. על הסתה. על שנאה. על הטפה של אימאמים. על תרבות פטריארכלית. על כל דאלים גבר. במקום להעניק תמיכה לרוב הערבים בארץ, שלא השתתפו במעשי האלימות ולא תומכים באלימות והם קורבנותיה העיקריים – שני הקודקודים הללו מעניקים תירוצים, על סף ההצדקות, למיעוט העברייני, הלאומני והאלים".

"אם אלה שני האנשים שאמורים להתמודד עם האלימות במגזר הערבי – מצבנו עגום. ואם כך מתכוננים להתפרעויות עתידיות, יש סיבות לדאגה", סיכם ימיני.

תגיות:בן דרור ימיניקובי שבתאיפרעות תשפ"אעומר בר לב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה