יום כיפור

אין שלום בית? קבלו את עצתו המבריקה של הרב אריה שכטר זצ"ל

"היה לי מאד קשה. קשה – אני אומר? לא, זה היה נראה בלתי אפשרי. היא פגעה בי כל כך, והרסה את שלום הבית שלי, ואני אשלח לה מתנות?!"

  • ו' תשרי התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"לפני שנתיים חמותי הסיתה את אשתי נגדי באופן נורא. ההסתה שלה הגיעה לרמות בלתי נתפסות, ואני כמובן כעסתי עליה מאד", מספר אדם צעיר, ומוסיף כי חמותו הוסיפה בכעסה כי תמשיך להסית את אשתו כנגדו, ולא תפסיק עד שילכו שניהם יחד אל הרב אריה שכטר זצ"ל.

השניים הגיעו אל הרב שכטר ימים ספורים לפני יום הכיפורים. הרב שמע בסבלנות את טענותיהם של שניהם, ואז פנה אל הבעל ואמר לו, להפתעתו הגדולה: "לך עכשיו, תקנה מערכת יפה ואיכותית של כלי מיטה, ותשלח לחמותך בערב יום כיפור, עם פתק חם".

"היה לי מאד קשה. קשה – אני אומר? לא, זה היה נראה בלתי אפשרי. היא פגעה בי כל כך, והרסה את שלום הבית שלי, ואני אשלח לה מתנות?!", מספר הבעל בכאב. אך הרב שכטר הוסיף ואמר לו: "ערב יום כיפור עכשיו. גם אנחנו הכעסנו את בורא עולם, וכידוע לך שבשמים נוהגים עם האדם מידה כנגד מידה. אם עכשיו תעבוד על מידותיך ותעשה כפי שאני מייעץ, אני בטוח שייגזר גזר דינך לטובה".

"שמעתי לדבריו של הרב שכטר, וכך עשיתי. זה היה קשה מאוד, אבל נשכתי את השפתיים, והתגברתי. ושלחתי מתנה למי שהרעה לי כל כך…

"לא עבר שבוע, וחמותי התקשרה וביקשה סליחה מכל הלב. אחרי התנצלותה הארוכה והנרגשת, היא הוסיפה שאומנם זה לא מצדיק את ההתנהגות שלה, אבל שאדע שעברו עליה צרות קשות, ובגלל זה היא הפכה להיות אישה מרירה ורגוזה, ולא עמדה בניסיון. מאז אנחנו ברוך ה' חיים בשלום ובשלווה".

כוחו של פיוס קטן. הבה נלך לקראת בורא עולם, נתכונן ליום כיפור על ידי סליחה וטיהור הלב. נחליט כי סולחים אנו לכל אחד בלב שלם, ואין לנו שום קפידא על אף אחד ועל שום דבר. ובזכות זה יביא עלינו בורא העולם שנה טובה ומתוקה, שנת בריאות ופרנסה, שנה מלאת כל טוב בכל התחומים.

הרב זמיר כהן בהרצאה מיוחדת על המתנה שביום הכיפורים, מהות התשובה, הרווח שבשדרוג לתשובה מאהבה וההלכות העיקריות של היום הקדוש בשנה: 

תגיות:יום כיפורסליחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה